برگزاری-نخستين-جشنواره-فلم-در-باميان

نخستین جشنواره فلم در ولایت بامیان با حضور والی این ولایت، سيده مژگان مصطفوی معين وزارت اطلاعات وفرهنگ و شمارى از فرهنگيان، فلم سازان و فعالان مدنى برگزارشد.

به گزارش افغان نیوز: اين جشنواره فلم با حضور والی باميان، سيده مژگان مصطفوی معين وزارت اطلاعات وفرهنگ و شمارى از فرهنگيان، فلم سازان و فعالان مدنى برگزارشد و در اين جشنواره  فلم های داستانی و مستند، دانش آموزان باميان فلم که به مدت دوماه آموزش ديده اند، از عصر روز چهار شنبه تا ساعت  ١الی٢ شب  به نمايش گذاشته شد.

رحمان عالمی بنيانگذار برنامه فلم بامیان گفت که هدف از برگزاری دوره آموزشی فلم سازی در باميان اين بوده که جوانان بتوانند قصه های اين مرزوبوم را به تصوير بکشند.

وی افزود: دست کم ٤١ دختر و پسر  در اين برنامه آموزشی دوماهه شرکت نموده و با ساختن ٣٦ فلم کوتاه جشنواره فلم باميان را برگزار نموديم.

دراين جشنواره،فلم هاى (مادر مجرد)،(مستند دمبوره) و (کتاب آسمانی ) با کارگردانی عاقله فرهمند،حفيظ اختيار زاده  و حليمه کريمی به ترتيب مقام اول، دوم وسوم را از آن خودکردند.

عاقله فرهمند کارگردان فلم مادر مجرد که فلمش مقام اول را از آن خود کرده به پژواک گفت،خوشحال است که فلم سازی در باميان راه پيدا نموده وفلمش مقام بر تر را گرفته است .

وی افزود: قبلا هيچ زمينه ای برای فلم سازی در باميان وجود نداشت وکسانيکه علاقه به ساختن فلم داشتند نمى توانستند فلم بسازند واين آموزش دوماهه فلم سازی سبب مى شود که بعد از اين صنعت فلم سازی در باميان رشد بيشتری داشته باشد.

محمد طاهر زُهير والی باميان  گفت که اين ولايت  در تمام فصلها بهترين مکان برای ساختن فلم هاى مستند و داستانی می باشد، و جهت معرفی اين ولايت از طريق فلم در معرفی وصنعت توريزم اين ولايت نقش برجسته خواهد داشت .

وی علاوه کردکه جشنواره فلم باميان همه ساله به حمايت همه جانبه اداره محلی باميان برگزار و تاسطح ملی و بين المللی ارتقاء داده مى شود.

علی محمدی کيان ريس اکادمی هنروعلوم سينمايى گفت که اين  جشنواره برای تشويق فلم سازان مهم بوده  و از فلم سازان دعوت مى شود تا فلم هاى توليدشده شانرا در سطح ملى و بين المللى به رقابت بگذارند.

برگزاری نخستين جشنواره فلم در باميان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد