سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که در واکنش به حملات اخیر امریکا، چندین پایگاه نظامی این کشور در منطقه خلیج فارس را هدف قرار داده است.
به گزارش افغان نیوز: بر اساس گزارش رسانههای بینالمللی و بیانیههای منتشرشده، این حملات بامداد امروز (یکشنبه، ۷ سرطان) با استفاده از موشکهای بالستیک و پهپادهای انتحاری انجام شده و پایگاههای امریکا در کویت و بحرین را هدف قرار داده است.
در این گزارشها آمده است که از جمله اهداف این حملات، پایگاه هوایی «علیالسالم» در کویت و تأسیسات مرتبط با ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در بحرین بوده است.
مقامهای ایرانی این اقدام را پاسخ مستقیم به حملات پیشین امریکا علیه اهدافی در خاک ایران عنوان کردهاند.
در برخی گزارشها همچنین اشاره شده که این حملات با افزایش تدابیر امنیتی در کشورهای منطقه و فعال شدن سیستمهای دفاع هوایی همراه بوده است.
سپاه پاسداران در بیانیه خود هشدار داده که در صورت ادامه اقدامات نظامی از سوی واشنگتن، پاسخهای شدیدتری در راه خواهد بود.
مقامهای امریکایی تا این لحظه واکنش رسمی و نهایی درباره میزان خسارات احتمالی این حملات ارائه نکردهاند.





پیام ها