رئیس‌جمهور-کوبا-راهپیمایی-حامیان-فلسطین-را-رهبری-کرد

رسانه‌های جهان گزارش دادند که هزاران کوبایی در مارشی عظیم، به رهبری «میگل دیاز کانل»، رئیس‌جمهور کوبا و سایر رهبران این جزیره‌ی کمونیست، در حمایت از فلسطین راهپیمایی کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از «المیادین»، در این راهپیمایی که دیروز (دوشنبه، 23 میزان) درهاوانا، پایتخت کوبا برگزار شد، حدود ده هزار نفر به شمول مقام‌های بلندپایه این کشور از جمله «مانوئل مارِرو»، نخست‌وزیر، «استبان لازو»، رئیس پارلمان و وزیران دولت شرکت کردند.

الجزیره نوشته است، در این راهپیمایی حدود 250 دانشجوی فلسطینی ساکن کوبا نیز شرکت داشتند. به نوشته این رسانه، آن‌ها بنر بزرگی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود «زنده باد فلسطین آزاد».

در گزارش الجزیره آمده است که این راهپیمایی قرار بود در 7 اکتبر و برای بزرگداشت اولین سالگرد جنگ اسرائیل علیه غزه برگزار شود، اما به دلیل طوفان میلتون که کوبا را نیز درنوردید، به تعویق افتاد.

گفتنی است که در ماه جون امسال، کوبا به دلیل حمله نظامی اسرائیل به غیرنظامیان در غزه، به شکایت آفریقای جنوبی علیه این رژیم در دادگاه بین‌المللی دادگستری نیز پیوست.

هفته پیش، همزمان با فرارسیدن اولین سالگرد جنگ غزه، در چند شهر امریکا از جمله واشینگتن، نیویورک و لس‌آنجلس و چندین شهر جهان مانند روم، لندن، هامبورگ و پاریس نیز تظاهرات‌هایی در حمایت از فلسطین و توقف جنگ، برگزار شد.

رئیس‌جمهور کوبا راهپیمایی حامیان فلسطین را رهبری کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد