رزمایش-نظامی-مشترک-چین-و-روسیه-آغاز-شد

رسانه‌های بین‌المللی گزارش  داده اند که نیروهای دریایی چین و روسیه رزمایش مشترکی در جنوب چین برگزار کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری رسمی چین، شینهوا روز یک‌شنبه، 24 سرطان گزارش داده است که نیروهای دریایی چین و روسیه رزمایش مشترکی در شمال و غرب اقیانوس آرام دور چهارم رزمایش نظامی شان را انجام داده‌اند.

به گزارش این خبرگزاری، این رزمایش روز یکشنبه در ایالت گوانگ‌دونگ برگزار شد و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای نوشته است که نیروهای هر دو کشور گشت‌های مشترکی در غرب و شمال اقیانوس آرام داشتند.

وزارت دفاع چین افزوده است که هدف این رزمایش مشترک «جانب سوم» نیست و کاری به وضعیت منطقه و بین‌الملل ندارد.

تلویزیون دولتی چین، سی‌سی‌تی‌وی، گزارش داد که هدف از برگزاری این رزمایش مشترک به نمایش گذاشتن توانایی‌های نیروهای دریایی هر دو کشور و مقابله با تهدیدها و حفظ صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای است.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که این رزمایش به‌هدف به نمایش گذاشتن توانایی‌های هوایی و دریایی دو کشور به اجرا درآمده است که تا دوشنبه (۱۵ جولای) ادامه خواهد داشت.

این وزارت گفته است که در این رزمایش نظامی با جنگ‌افزارهای ضدموشک، دفاع دریایی و دفاع هوایی تمرین می‌شود.

این رزمایش به دنبال افزایش تنش میان چین و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی، ناتو، روی دست گرفته شده است.

به گزارش رویترز، در نشست هفته گذشته سران ناتو در واشنگتن چین در مرکز توجه شرکت‌کنندگان این نشست قرار گرفت و این کشور به عنوان حامی روسیه در جنگ اوکراین خوانده شد.

در مقابل، چین ناتو را متهم کرد که به دنبال تامین امنیت خود به هزینه دیگران است و این سازمان نظامی چنین «بی‌نظمی» را به آسیا نیاورد.

رزمایش نظامی مشترک چین و روسیه آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد