روسیه-بریکس-اتحاد-نظامی-نمی‌شود

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به مقاله‌ای در روزنامه‌ی تایمز تحت عنوان «گسترش بریکس باید ناتو را نگران کند» منتشر شده بود گفته که گروه بریکس تصمیم تبدیل شدن به «اتحاد نظامی در مقابل غرب را ندارد.»

به گزارش افغان نیوز، این وزارت شنبه‌شب، (۲۱ میزان) با نشر بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود گفته است که بریکس هرگز یک اتحاد نظامی «نبوده، نیست و نخواهد شد». این بیانیه در واکنش به مقاله‌ای که  توسط راجرز بویز در روزنامه انگلیسی "تایمز" تحت عنوان "گسترش بریکس باید ناتو را نگران کند" منتشر شده بود، اعلان شده است.

در بیانیه‌ همچنان آمده که توسعه موفقیت‌آمیز همکاری‌های سودمند در چارچوب بریکس سبب تحریک و نارضایتی دولت بریتانیا شده است.

طبق این بیانیه، رسانه‌های انگلیسی «عمدا با تحریف ماهیت و اصول بریکس، سعی در نمایش این گروه به‌عنوان یک دشمن برای غرب دارند.»

ایده‌ی شکل‌گیری گروهی به نام بریکس، در سال ۲۰۰۱ توسط مؤسسه سرمایه‌گذاری گولدمن ساکس ، به منظور پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان و قدرت‌های برتر آن در نیم قرن آینده مطرح گردید و  اولین جلسه‌ی گروه بریکس در ۱۶ جون ۲۰۰۹ در یکاترینبورگ روسیه برگزار شد. کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی اعضای اصلی این گروه را تشکیل می‌دهند.

روسیه: بریکس اتحاد نظامی نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد