شهباز-شریف-جامعه-جهانی-به-افغانستان-کمک-کند

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در نشست شانگهای از جامعه‌ی جهانی خواسته است که برای جلوگیری از بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی، به حکومت سرپرست افغانستان کمک کند.

به‌ گزارش افغان‌نیوز به نقل از رسانه‌های پاکستانی؛  نخست وزیر پاکستان امروز (چهارشنبه، ۲۵ میزان) در نشست سازمان همکاری شانگهای طی سخنرانی خود خواهان کمک به امارت اسلامی  برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان شده است.

او همچنان گفته‌است که جهان باید از ا.ا بخواهد که برای تقویت فراگیری سیاسی اقدام کند و تضمینی ایجاد کند که خاک افغانستان برای انجام اقدامات تروریستی علیه همسایگانش، توسط هیچ گروه تروریستی استفاده نمی‌شود.

اما؛ امارت اسلامی افغانستان استفاده‌شدن خاک این کشور علیه کشور‌های دیگر را رد می‌‌کند.

نخست‌وزیر پاکستان در سخنرانی خود افزوده ‌است که ثبات اقتصادی و اجتماعی به نفع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است

او همچنان گفته‌است که ثبات افغنستان باعث فراهم‌شدن مسیرهای تجاری و ترانزیتی پرسود و اقتصادی برای تمام کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و اتصال منطقه‌ای خواهد شد.

این در حالی است که بیست و سومین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد پاکستان بدون حضور حکومت سرپرست افغانستان برگزار شد.

افغانستان از جمله عضوهای ناظر در نشست‌های سازمان همکاری شانگهای است که در سال ۲۰۰۵ در آن حضور یافت؛ اما بعد از سال ۲۰۲۱ عضویت این کشور غیرفعال شده است.

شهباز شریف: جامعه جهانی به افغانستان کمک کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد