طوفان-میلتون-۵۰-میلیارد-دالر-به-امریکا-خسارت-وارد-کرد

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده اند که طوفان میلتون۱۶ کشته و ۵۰ میلیارد دالر خسارت وارد کرده است. همچنان نیروهای امدادرسان در جستجوی قربانیان هستند، عملیات پاکسازی در ایالت فلوریدای امریکا پس از عبور دومین طوفان در عرض دو هفته گذشته آغاز شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ با این حال، جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا، گفته که قصد دارد از مناطق طوفان‌زده بازدید و از نزدیک وضعیت را بررسی کند.

بر بنیاد گزارش رسانه‌های امریکایی، پس از عبور این طوفان، مردم فلوریدا به خانه‌های خود بازگشته‌اند؛ اما برخی از این خانه‌ها به طور کامل تخریب شده‌اند.

به گفته رسانه‌ها حدود ۲.۵ میلیون خانه و مغازه همچنان از دسترسی به برق محروم‌اند و برخی مناطق همچنان زیر آب هستند.

پیشتر مقام‌های امریکایی بالاترین سطح هشدار را اعلام کرده و نسبت به وقوع طوفانی با عواقب فاجعه‌بار آن هشدار داده بودند.

تاکنون مرگ ۱۶ نفر تأیید شده و خسارات به‌بارآمده بسیار قابل‌توجه است. جو بایدن خسارات را حدود ۵۰ میلیارد دالر تخمین زده است.

بر اساس داده‌های مرکز ملی توفند‌های امریکا، طوفان میلتون شب چهارشنبه نهم اکتبر در ساعت ۲۰:۳۰ نه‌تنها زودتر از پیش‌بینی به خشکی رسید، بلکه به‌جای شهر تامپا، حدود ۱۰۰ کیلومتر جنوب‌تر فرود آمد. همچنین پیش‌بینی شده بود که سرعت این طوفان به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت برسد؛ اما با سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت به خشکی رسید.

این طوفان تنها دو هفته پس از طوفان «هلن» به فلوریدا رسید. طوفان هلن حداقل ۲۳۷ کشته برجای گذاشت و خسارات زیادی به ساختمان‌ها وارد کرد و بسیاری از مناطق را دچار آب‌گرفتگی کرد.

طوفان میلتون ۵۰ میلیارد دالر به امریکا خسارت وارد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد