ملل-متحد-رویاهای-زنان-افغان-نابود-شده‌اند

دبیرکل ملل متحد با ابراز نگرانی اعلام کرده که وفا نکردن طالبان به تعهدات شان منجر به از بین رفتن رویاهای زنان و دختران افغانستان شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ انتونیو گوتریش، دبیرکل ملل متحد در سخنرانی تازه‌اش، گفته است که طالبان از زمان تسلط بر افغانستان وعده های زیادی به مردم به ویژه زنان، کودکان، اقلیت‌ها و کارمندان پیشین دولتی داده اند، اما تامین حقوق اساسی مردم به ویژه رفتن زنان به کار و دسترسی دختران به آموزش و تحصیل هنوز هم عملی نشده است.

وی تصریح کرده است که وفا نکردن طالبان به تعهدات شان منجر به از بین رفتن رویاهای زنان و دختران شده است: «برابری جنسیتی برای من یک اولویت قطعی بوده است. من در دیدارم از افغانستان، از شجاعت، مقاومت و عزم زنان و دختران افغان بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. اما از عملی نشدن وعده‌های که طالبان به زنان و دختران افغان داده بودند، نگران هستم.»

گوترش از پیامدهای عدم توجه به وضعیت افغانستان هشدار داد و گفت: «بدون غذا، بدون کار، بدون حفاظت از حقوق مردم، ما شاهد فرار بیشتر و بیشتر افغان‌ها از خانه‌هایشان در پی یافتن زندگی بهتر خواهیم بود.»

این درحالی است که وزارت خارجه روسیه می‌گوید که هفته جاری، هیئت طالبان برای گفت‌وگو درباره اوضاع افغانستان به مسکو سفر می‌کند.

ملل متحد: رویاهای زنان افغان نابود شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد