هزاران-نفر-در-حمایت-از-غزه-در-سراسر-جهان-تظاهرات-کردند

با نزدیک شدن سالگرد حمله حماس به خاک اسراییل و آغاز جنگ بی‌امان رژیم اسراییل علیه غیر نظامیان فلسطینی در غزه، هزاران نفر در شهرهای مختلف امریکا به خیابان‌ها ریختند و خواستار برقراری آتش‌بس شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ «خبرگزاری فرانسه» گزارش داد که روز شنبه (14 میزان) هزاران نفر در واشینگتن، در مقابل کاخ سفید تجمع کرده و از دولت امریکا خواستند تا ارسال سلاح به اسراییل را متوقف کند.

بر بنیاد گزارش‌ها، تظاهرات‌کنندگان با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های لبنان و فلسطین شعارهایی در حمایت از فلسطینیان سر دادند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که در جریان این تظاهرات یک مرد سعی کرد خود را به آتش بکشد. به نوشته این رسانه، این شخص در حالی که سعی می‌کرد خود را آتش بزند فریاد می‌زد: «من یک خبرنگارم، ما غفلت می‌کنیم و اطلاعات غلط را منتشر می‌کنیم

همزمان، در شهرهای نیویورک، لس‌آنجلس، روم، لندن، هامبورگ و پاریس نیز تظاهرات‌هایی در حمایت از فلسطینیان برگزار شد.

در شهر روم چندین هزار نفر در یکی از میادین اصلی شهر گردهم‌ آمدند. بر بنیاد گزارش‌ها، این تظاهرات به خشونت کشیده شد و شماری از معترضان که صورت‌های خود را پوشانده بودند، به سمت پولیس بوتل پرتاب کردند.

بنا بر گزارش‌ها، معترضان همچنین در سوییس، دانمارک، آفریقای جنوبی، هند و فیلیپین به خیابان‌ها آمده و خواستار توقف حملات اسراییل به غزه و لبنان شدند.

در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس، به منظور پایان دادن به محاصره و اشغال نوار غزه توسط اسراییل، به این کشور حمله کردند. در جریان این حمله بیش از هزار نفر کشته شدند و حدود 200 نفر دیگر به اسارت حماس درآمدند.

حماس در بدل آزادی گروگان‌ها شرط گذاشت که ارتش اسراییل به محاصره و اشغال نوار غزه پایان دهد و دست از سر باشندگان این نوار بردارد، اما اسراییل نپذیرفت و در مقابل آغاز به بمباران نوار غزه کرد.

ارتش اسراییل در غزه «دکترین ضاحیه» را در پیش گرفت؛ هدف قرار دادن غیر نظامیان و ویران کردن زیرساخت‌ها به منظور تحمیل کردن نهایت رنج و مصیبت.

پنج روز پیش سازمان آکسفام در گزارشی اعلام کرد که اسراییل هر سه ساعت یک بار با انواع بمب و تسلحیات انفجاری، به زیرساخت‌های غیرنظامی غزه از جمله مکتب‌ها، شفاخانه‌ها و نقاط توزیع کمک‌رسانی حمله می‌کند.

آکسفام همچنین نوشته است که بر اساس محافظه‌کارانه‌ترین آمار، اسراییل در جریان 12 ماه گذشته دست‌کم 11 هزار کودک و شش هزار زن را در نوار غزه کشته است.

با این حال گزارش‌های متعدد از بالا بودن این آمار خبر می‌دهند. الجزیره در 15 آگوست سال جاری شمار کودکان جان باخته را بیش از 16 هزار نفر، و زنان را 11 هزار نفر اعلام کرد.

اسراییل هدف از این حملات را نابودی حماس اعلام کرده است.

از سوی دیگر، اسراییل در هفته‌های اخیر به‌طور گسترده‌ای شهرهای مختلف لبنان، به ویژه شهرهای جنوبی این کشور و جنوب بیروت، پایتخت را بمباران می‌کند.

بر اساس اطلاعات ارایه‌شده از سوی وزارت بهداشت لبنان، اسراییل تا کنون بیش از هزار نفر را در کشور کشته و بیش از 10 هزار نفر دیگر را زخمی کرده است.

هزاران نفر در حمایت از غزه در سراسر جهان تظاهرات کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد