هشدارهای-جهانی-به-پیامدهای-حمله-اسراییل-به-لبنان

 رؤسای جمهور ایران و فرانسه بر جلوگیری از آغاز جنگ فراگیر میان حزب‌الله و اسراییل تاکید کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ مسعود پزشکیان در گفتگوی تلفنی با مکرون هشدار داده است که اگر اسراییل به لبنان «تجاوز» کند، تبعات سنگین برای تل‌آویو در پی خواهد داشت.

 هم‌زمان با این، جان کربی سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفته است که امریکا در سطوح مختلف با سران اسراییل در تماس است تا از وقوع یک جنگ فراگیر جلوگیری کند.

همزمان با شدت گرفتن درگیری میان حزب‌الله لبنان و اسراییل در مرزهای شمالی این کشور، یک مقام ارشد ارتش امریکا، هشدار داد که حمله نظامی ارتش اسراییل به لبنان پاسخی از سوی ایران در دفاع از حزب‌الله را به دنبال خواهد داشته و موجب در گرفتن جنگی گسترده‌تر خواهد شد که نیروهای امریکایی در منطقه را به خطر می‌اندازد.

پیشتر رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا تاکید کرده بود که حمله نظامی اسراییل به لبنان جنگی گسترده با حزب‌الله لبنان را به دنبال خواهد داشت و ارتش امریکا قادر به کمک موثر به این کشور در دفاع از خود نخواهد بود.

با این حال، دو هفته قبل رهبر حزب‌الله لبنان با اشاره به افزایش تعداد تلفات غیرنظامی لبنانی در اثر حملات روزهای اخیر اسراییل گفته بود، اگر اسراییل به هدف قرار دادن غیرنظامیان در لبنان ادامه دهد، حزب‌الله به اهداف جدید اسراییل حمله خواهد کرد.

اسراییل گفته بود که شبه نظامیان حزب‌الله و زیرساخت‌های لبنان را هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد اما؛ این ادعاهای اسراییل با وجود کشتار وسیع غیرنظامیان فلسطینی در غزه از نظر بسیاری از ناظران جهانی و منطقه‌ای تردید جدی است.

هشدارهای جهانی به پیامدهای حمله اسراییل به لبنان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد