کیم-جونگ-اون-کوریای-شمالی-جایگاه-هسته‌ای-خود-را-حفظ-می‌کند

رهبر کوریای شمالی، کیم جونگ اون اعلام کرده است که کشورش جایگاه خود را به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای حفظ خواهد کرد و این سیاست را راهی برای مقابله با وضعیت امنیتی «پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی» جهان دانسته است.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی کوریای شمالی، کیم جونگ اون در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران که از شنبه تا دوشنبه برگزار شد، گفته است که تحولات جهانی ناشی از «رقابت و سیاست‌های زورگویانه قدرت‌های بزرگ» باعث تشدید درگیری‌ها در مناطق مختلف جهان شده است.

او در سخنان خود ایالات متحده امریکا را به نقش‌آفرینی در تشدید جنگ‌ها در اروپا و خاورمیانه متهم کرده و همچنین همکاری نظامی میان امریکا و کوریای جنوبی را عاملی برای افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کوریا دانسته است.

کیم تأکید کرده است که پیونگ‌یانگ با تقویت توان هسته‌ای و توسعه نیروهای نظامی خود قصد دارد در برابر شرایط پیچیده سیاسی و نظامی جهان موضع بازدارنده و فعال اتخاذ کند.

رسانه‌های رسمی این کشور جزئیات بیشتری از برنامه‌های هسته‌ای ارائه نکرده‌اند، اما از دستور رهبر این کشور برای تقویت تسلیحات متعارف و ساخت یک کشتی جنگی استراتژیک ۱۰ هزار تنی نیز خبر داده‌اند.

کارشناسان امور کوریا در سئول این اظهارات را نشانه‌ای از تداوم سیاست عدم پذیرش خلع سلاح هسته‌ای از سوی پیونگ‌یانگ می‌دانند و می‌گویند که کوریای شمالی در تلاش است خود را به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای تثبیت‌شده در مذاکرات احتمالی آینده مطرح کند.

 

کیم جونگ اون: کوریای شمالی جایگاه هسته‌ای خود را حفظ می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد