آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 10477 | تاریخ : 1397/08/03-08:15:49 |پرینت

تجلیل از دست آوردهای معین سیاسی پیشین وزارت خارجه

تجلیل-از-دست-آوردهای-معین-سیاسی-پیشین-وزارت-خارجه
از کارکردها و دست آوردهای حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی پیشین وزارت امور خارجه طی محفلی با حضور وزیران خارجه پیشین، سفیران و نمایندگان دیپلوماتیک مقیم کابل تقدیر به عمل آمد.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه جناب خلیل کرزی را دوست و برادر خطاب نموده تعهد و پایبندی وی برای تقویت وحدت ملی و خردورزی و اخلاق مداری وی در پیشبرد امور سیاسی را مثال زدنی و ستودنی خواند.

وی افزود: "در نزدیک به چهار سال کار در این وزارت، جناب حکمت خلیل کرزی در بین همکاران به اخلاق کاری، تعهد، شایستگی و تخصص شهرت حاصل نموده است. ایشان در پروسه های مختلف و متعدد ملی و بین المللی به ویژه پروسه صلح افغانستان و توانمندسازی جوانان کارکردهای شایانی داشته است."

جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا، آقای کرزی را یک شخص کاملاً شایسته و مناسب برای دستگاه سیاست خارجی افغانستان قلمداد نموده گفت: "تعهد، کفایت و شایستگی جناب کرزی به عنوان یکی از دیپلومات های ارشد حکومت افغانستان قابل قدر است. کار با ایشان، با توجه به برخورد حرفه ای و عمق دیدگاه شان نسبت به مسایل سیاسی بسیار خوش آیند و امیدوار کننده بود."

آقای محمد رضا بهرامی سفیر ایران در کابل نیز جناب کرزی را یک شخص اخلاق مدار در سیاست نام برده، تعهد و تلاش جناب کرزی برای ایجاد و حفظ توازن در سیاست خارجی را برجسته خواند.

در ‌‌پایان آقای حکمت خلیل کرزی ضمن ابراز امتنان از همکاری و حمایت همیشگی وزیر امور خارجه و جامعه دیپلوماتیک مقیم کابل گفت "من ازینکه با کدرهای برجسته و شایسته ای که در وزارت امور خارجه حضور دارند همکار بودم و آشنایی حاصل نمودم خوشحالم. باید از این کدرها در پیشبرد سیاست خارجی استفاده بیشتری صورت پذیرد و جلو سیاسی ساختن دستگاه دیپلوماسی کشور گرفته شود." وی تعهد خود برای ادامه خدمت به کشور و ملتش در خارج از حکومت را برجسته ساخت.

جلسه با اهدای تندیس لوح تقدیر توسط آقای ربانی وزیر امور خارجه به آقای حکمت خلیل کرزی خاتمه یافت.