آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 10907 | تاریخ : 1397/09/14-09:23:23 |پرینت

پشتیبانی از پروسۀ صلح، بزرگترین دست‌آورد نشست ژینو

پشتیبانی-از-پروسۀ-صلح،-بزرگترین-دست‌آورد-نشست-ژینو
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در ملاقات با سفیر امریکا در کابل تاکید داشت که پشتیبانی یکپارچۀ جامعۀ جهانی از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها بزرگترین دست‌آورد نشست ژینو بود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز (سه شنبه، 13 قوس) در دفتر کارش در قصر سپیدار، با جان‌بس سفیر ایالات متحده امریکا در کابل دیدار و ملاقات کرد.

در این دیدار، در پیوند به گفت‌وگوهای صلح، آماده‌گی‌ها برای برگزاری انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری و نشست ژینوا بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سفیر ایالات متحدۀ امریکا، برگزاری موفقانۀ نشست ژینوا را به حکومت و مردم افغانستان تبریک گفت و از حمایت دوام‌دار کشورش اطمینان داد.

همچنان، رییس اجراییه کشور گفت که پشتیبانی یکپارچۀ جامعۀ جهانی از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، اطمینان از حراست و پاسداری از دست‌آوردهای هفده ساله و برگزاری به موقع انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری، بزرگترین دست‌آورد نشست ژینو بود.

این درحالی است که اشرف غنی در نشست ژینو اعلام کرد که حاضریم با طالبان صلح کنیم و آنان را بخشی از جامعه مردم سالار افغانستان قبول کنیم.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ساعاتی پس از پایان نشست ژینو، اعلام کرد که آقای غنی صلاحیت ندارد و ما با حکومت وحدت ملی مذاکره نمی کنیم. زیرا ما بر بیش از نصف افغانستان سلطه داریم و دولت کابل که توسط امریکا به وجود آمده است، از مردم افغانستان نمایندگی نمی تواند.