آژانس-افغان-خبر

سرویس : امنیتی ونظامی | کد خبر : 11032 | تاریخ : 1397/09/26-08:19:00 |پرینت

عبدالله: افزایش تلفات افراد ملکی توجیه‌پذیر نیست

عبدالله-افزایش-تلفات-افراد-ملکی-توجیه‌پذیر-نیست
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تاکید ورزید که افزایش تلفات افراد ملکی قابل قبول نیست و باید نهادهای امنیتی اقدامات بیشتر را روی ‌دست گیرند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی روز یک شنبه(25، قوس) در نشست گروپ کاری ارشد محافظت از افراد ملکی گفت که نهادهای امنیتی مسأله جلوگیری از تلفات افراد ملکی را در هر شرایط مدنظر داشته باشند و کوتاهی در این مورد به هیچ صورت توجیه‌پذیر نمی‌باشد.

رییس اجراییه کشور به وزارت داخله هدایت داد که موضوع جلوگیری و کاهش تلفات ملکی را به صورت دوامدار پیگیری نماید؛ چون این کار نیازمند تلاش بیشتر است.

آقای عبدالله افزود که در ارتباط به جلوگیری و کاهش تلفات ملکی همه مسوولیت دارند و در جایی‌که تخطی صورت می‌گیرد، برخورد قانونی شود.

وی به وزارت دفاع ملی نیز هدایت داد که بیشتر در بهبود سوق و اداره، مدیریت سالم و هماهنگی تمرکز نماید.

رییس اجراییه کشور به نهادهای امنیتی هدایت داد که با روحیه همکاری و تفاهم برای جلوگیری و کاهش تلفات افراد ملکی پیش بروند تا آمار کاهش یابند.

نشست گروپ‌ کاری ارشد محافظت از جان و مال افراد ملکی با حضور نماینده‌ٔ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، نماینده ناتو، ٰرئیس حقوق بشر یوناما، مسوول کمک های بشردوستانه سازما ملل متحد، نماینده‌گان UNHCR, UNICEF, OCHA و مسوولین نهادهای امنیتی و نهادهای ذیربط دولتی تحت ریاست عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور در قیصر سپیدار برگزار گردید.