آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 12177 | تاریخ : 1398/01/26-09:18:35 |پرینت

تیم ثبات و همگرایی:

لویه جرگه مشورتی راه حل مشکلات افغانستان نیست

لویه-جرگه-مشورتی-راه-حل-مشکلات-افغانستان-نیست
تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله اعلام نموده که در نشست زیر نام «جرگه مشورتی صلح» اشتراک نخواهد کرد و این نشست را ممد به حل مشکلات موجود در افغانستان نمی‌داند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه تیم ثبات و همگرایی در مورد برگزاری نشست لویه جرگه مشورتی صلح آمده است که لویه جرگه پیش‌بینی شده در قانون اساسی مرجع عالی تصمیم‌گیری و سایر جرگه‌های مشورتی، راه‌کار موثر برای گرفتن دیدگاه‌های مردم می‌باشد.

اعلامیه افزوده است؛ از آنجایی‌که مشورت هم از نظر دینی یک امر پسندیده است و هم در جهان امروزی برای بهبود امور، یک اصل مهم پنداشته می‌شود، تیم ثبات و همگرایی با درک اهمیت این مسئله در مسایل مهم افغانستان به مشورت باورمند است و آن را به همه طرف‌های تصمیم‌گیر و سیاسی در مراحل مختلف توصیه کرده است.

در اعلامیه آمده است که از چندی به این‌سو برای برگزاری نشست مشورتی زیر عنوان جرگه مشورتی صلح تصمیم گرفته شده و با توظیف تعدادی، بخش‌هایی از مراحل تطبیقی آن را نیز پیش برده‌اند.

ما در تیم ثبات و همگرایی، نه در سطح احزاب و شخصیت‌های شامل این تیم و نه در سطح حکومت، تا این مرحله طرف مشورت برای برگزاری چنین نشستی نبوده‌ایم و در عین حال، دلایل مقنعی برای این نشست نیز سراغ نداریم.

تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله اعلام می‌نماید که در نشست زیر نام «جرگه مشورتی صلح» اشتراک نخواهد کرد و این نشست را ممد به حل مشکلات موجود در افغانستان نمی‌داند.

این درحالی است که مذاکرات صلح افغانستان میان دیپلمات‌های ایالات متحده و نمایندگان طالبان در قطر تا پایان دور پنجم این گفت‌و‌گوها و در آستانه‌ی آغاز دور ششم، به زعم طرف‌ها به خوبی و خوش‌بینی به پیش می‌رفت که موضوع برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح وارد معادلات صلح افغانستان شد.