آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 12732 | تاریخ : 1398/03/22-10:47:30 |پرینت

مراسم فاتحه آیت‌الله محقق کابلی در ارگ برگزار می شود

مراسم-فاتحه-آیت‌الله-محقق-کابلی-در-ارگ-برگزار-می-شود
ارگ ریاست جمهوری ضمن ابراز تسلیت و همدردی اعلام نموده که مراسم فاتحۀ مرحوم آیت الله محقق کابلی با حضور علمای اهل تسنن و تشیع و مقامات عالی‌رتبۀ دولتی، هفتۀ آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که با اندوه فراوان اطلاع یافتم که عالم و فقیه فرزانه حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی  در اثر مریضی که عاید حالش گردیده بود، داعی اجل را لبیک گفت و به دارالبقا شتافت.

اعلامیه افزوده است که مرحوم محقق کابلی از پرچم داران وپیشگامان جهاد ومبلغ ارزش‌های دینی واسلامی بوده و نقش مهمی در روشنگری و راهنمایی جامعۀ اسلامی داشته است.

آیت‌الله محقق کابلی بیش از بیست سال در مسند مرجعیت قرار داشته و نقش برازنده‌ای در نشاط علمی حوزه های علمیه و تربیت شاگردان علوم دینی داشته است، بنابراین وفات او یک ضایعۀ بزرگ برای جامعۀ روحانیت کشور می‌باشد.

در اعلامیه ارگ به نقل از اشرف غنی آمده است که مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده و پیروان مرحومی و تمام مردم افغانستان ابراز داشته، برای متوفی از بارگاه خداوند متعال بهشت برین و به بازمانده‌گانش صبر جمیل استدعا می‌دارم.

رییس جمهور غنی همچنان تصریح نموده است که مراسم فاتحۀ مرحوم آیت الله محقق کابلی باحضور علمای اهل تسنن و تشیع و مقامات عالی‌رتبۀ دولتی، هفتۀ آینده در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.