آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 13682 | تاریخ : 1398/07/04-09:59:48 |پرینت

نمایندۀ خاص ملل متحد در افغانستان به طالبان هشدار داد

نمایندۀ-خاص-ملل-متحد-در-افغانستان-به-طالبان-هشدار-داد
نمایندۀ خاص ملل متحد در افغانستان هشدار داد که حملات علیه مراکز رأی‌دهی و افراد ملکی نقض قانون بین‌المللی و جنایت جنگی پنداشته می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: تادامیچی یاماماتو، نمایندۀ خاص ملل متحد در افغانستان هوشدار داد و از شورشیان طالب یک‌بار دیگر خواست تا از هرگونه اقدامی که باعث اخلال انتخابات می‌شود خودداری کنند.

وی افزوده است که حملات علیه مراکز رأی‌دهی و افراد ملکی، نقض قانون بین‌المللی و جنایت جنگی پنداشته می‌شود.

در همین حال، ناتو نیز روی همکاری خود با نیروهای افغان در تأمین امنیت انتخابات تأکید می‌کند و پیش از این هم روی ادامۀ همکاری‌هایش با افغانستان تأکید کرده بود.

از سوی هم، شماری از چهره ها و سران سیاسی کشور، روز گذشته طی یک نشست در کابل اعلام کردند که در شرایط کنونی فضا برای برگزاری انتخابات مساعد نیست و باید برای رسیدن به صلح گام های عملی برداشته شود.

طالبان قبل از این، با نشر اعلامیه، انتخابات را یک پروسۀ جعلی و تلاش برای تداوم اشغال خواند و از شاگردان و استادان ادارات تعلیمی تقاضا کردند که به حیث کارمندان انتخاباتی وظیفه اجرا نکنند تا تلفات جانی و مالی به آن‌ها وارد نشود.

روز گذشته نیز در نتیجه انفجار یک ماین در نزدیکی دفتر کمپاین تیم دولت‌ساز به رهبر اشرف غنی در شهر قندهار، ۴ تن به شمول یک گرداننده برنامه رادیویی کشته شدند.

این درحالی است که انتخابات ریاست جمهوری به روز شنبه (ششم میزان) برگزار خواهد شد.