آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 16482 | تاریخ : 1399/04/14-08:41:49 |پرینت

عبدالله رتبه مارشالی دوستم را تبریک گفت

عبدالله-رتبه-مارشالی-دوستم-را-تبریک-گفت
رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور، احراز بلندترین رتبه‌ی نظامی را به عبدالرشید دوستم، رهبر و بنیان‌گذار جنبش ملی اسلامی افغانستان تبریک گفت.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور در صفحه رسمی فسبوک‌اش خطاب به مارشال عبدالرشید دوستم نوشته است که احراز بلندترین رتبه‌ی نظامی در کشور را به شما، رهبری و اعضای جنبش ملی اسلامی افغانستان و مردم افغانستان تبریک می‌گوییم.

وی افزوده است که مبارزات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شما در دفاع از حاکمیت ملی و نبرد با تروریزم با اعطای رتبه‌ی مارشالی، قدردانی و تجلیل از هزاران مجاهد، مبارز، شهید و زخمی‌‌ای است که در سال‌های مقاومت و در جریان مبارزه علیه تروریزم در خطوط اول دفاع از وطن و ارزش‌های اسلامی-ملی قرار داشتند.

آقای عبدالله تاکید داشته است که امیدواریم تلاش‌های مشترک مردم ما برای تحقق عدالت اجتماعی، تحکیم مردم‌سالاری مبارزه با تروریزم و دفاع از حقوق و ارزش‌های شهروندی ادامه یابد و با دست‌یافتن به صلح، کشور، ملت و مردم ما به سوی رفاه و توسعه حرکت کنند.

این درحالی است که براساس فرمان رییس جمهور که از سوی عنایت‌الله بابر فرهمند، فرد نزدیک به جنرال دوستم و معاون شورای عالی مصالحه نشر شده است، رئیس جمهور غنی نوشته است که «رتبه مارشالی را به عبدالرشید دوستم به پاس خدمات ایشان در حل بن بست های سیاسی و تامین ثبات کشور، اعطا می نمایم.»

عبدالرشید دوستم در کنار شاولی خان و قسیم فهیم سومین چهره در افغانستان است که مارشالی، بلندترین رتبه نظامی این کشور را دریافت می کند.