آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 16737 | تاریخ : 1399/05/07-15:11:55 |پرینت

روش جدید طالبان برای تسلط بر نهادهای خصوصی

روش-جدید-طالبان-برای-تسلط-بر-نهادهای-خصوصی
رهبران طالبان به تازگی فیصله کرده‌اند که تمامی نهادها و موسسات شخصی در سراسر کشور باید به منظور اعمال نفوذ شان ثبت شوند تا هیچ نهادی نتواند علیه افغانستان و اسلام کار کند.

به گزارش افغان نیوز: رویترز به نقل از ذبیح الله مجاهد، سخنگوی شاخه نظامی طالبان نوشته است که مسئولان طالبان متوجه شده اند که برخی از شرکت ها، موسسه های غیرحکومتی، دولتی و سازمان های ملی و بین المللی خلاف خواسته مردم افغانستان فعالیت دارند.

 سخنگوی طالبان گفته که رهبری این گروه تصمیم گرفته تا تمام این نهادها را ثبت و بر فعالیت شان نظارت کند: «ما نمی گذاریم هیچ آژانسی علیه خواسته های افغانستان، اسلام... ما کار کند. پس ما می خواهیم که همه شان را ثبت کرده و در مورد فعالیت های شان معلومات داشته باشیم.»

در همین حال، رهبر طالبان با نشر پیام عیدی خطاب به جنگجویان این گروه گفته است که در آستانه حاکمیت نظام اسلامی رسیده‌ایم و باید صف‌های خود را قوی‌تر و منظم‌تر و وحدت و همبستگی‌تان را محکم‌تر بسازید.

از سوی هم، وزیران خارجه افغانستان، چین، پاکستان و نیپال طی یک نشست چهارجانبه خواهان تأمین آتش‌بس در افغانستان شدند.

ارگ ریاست جمهوری در پیوند به تلفات افراد ملکی اعلام نموده که طالبان از مردم و قریه جات به عنوان سپر استفاده کرده و از آنجا بر مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی ما حمله می کنند.

این دستور طالبان دقیقا زمانی صادر می شود که حکومت افغانستان و مسئولان طالبان در حال گرفتن آمادگی ها برای برگزاری مذاکرات صلح بین الافغانی هستند؛ مذاکراتی که انتظار می رود به خشونت ها در این کشور جنگ زده پایان دهد.