آژانس-افغان-خبر

سرویس : امنیتی ونظامی | کد خبر : 16876 | تاریخ : 1399/05/25-08:16:32 |پرینت

مانور نظامی نیروهای امنیتی در ولایت ننگرهار

مانور-نظامی-نیروهای-امنیتی-در-ولایت-ننگرهار
نیرووهای ملی دفاعی و امنیتی دیروز (جمعه، ۲۴ اسد) تطبیقات نظامی را در منطقه ی «ګوڅرو» ولسوالی «گوشته» ی ولایت ننگرهار راه اندازی کردند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع ملی کشور با نشر اعلامیه گفته است که در این تطبقات نظامی، قوت های پیاده، کماندوها، قوت های ضربتی، نیروهای سرحدی و نیروهای هوایی شرکت داشتند و توانایی های خود را با کابرد سلاح های سبک و سنگین به نمایش گذاشتند.

سترجنرال محمد یاسین ضیا، لوی درستیز قوای مسلح این تطبیقات نظامی را با شماری دیگر از جنرال ها و افسران ارشد وزارت دفاع ملی از نزدیک تماشا و ارزیابی نمودند.

لوی درستیز قوای مسلح گفت: تطبیقات نظامی ما به دشمنان و دوستان افغانستان پیام هایی دارد.

پیام ما به مردم افغانستان و دوستان بیرونی ما این است: نیروهای ملی دفاعی و امنیتی، ظرفیت و قابلیت های محاربوی و مسلکی بلند دارند و اطمینان داشته باشند که این نیروهای می توانند از افغان ها و تمامیت ارضی افغانستان در مقابل حملات دشمنان بیرونی و داخلی مستقلانه دفاع کنند.

وی تصریح نمود؛ دشمنان افغانستان بدانند که با نیروهای شکست ناپذیر، فوق‌العاده با ظرفیت و شجاع رو به رو هستند، اگر دست از جنگ و خشونت نبردارند نابود خواهند شد.

این درحالی است که چندی قبل، بیش از دوصد راکت از سوی پاکستان به خاک افغانستان پرتاب شده بود که در نتیجه هشت غیرنظامی کشته و یازده تن دیگر زخمی شدند.

در پی حملات راکتی از خاک پاکستان در روزهای اخیر، کمیته روسای مجلس نمایندگان افغانستان در نشست فوق‌العاده، سرپرست وزارت خارجه، رئیس ستاد ارتش و معاون امنیت ملی را برای توضیح به این کمیته فراخوانده بود.