آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 18609 | تاریخ : 1399/11/16-09:11:01 |پرینت

نیروهای امنیتی پاسداران نظام هستند نه سربازان شخصی

نیروهای-امنیتی-پاسداران-نظام-هستند-نه-سربازان-شخصی
رییس پیشین امنیت ملی می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور پاسداران جمهوری و نظام هستند نه سرباز حکومت‌ها که بخشی گذرای از نظام می‌باشند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی با نشر پیامی خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که "سرزمین عزیز، میهن آبایی دوست داشتنی ما، این روزها در سخت ترین روزگار تاریخ پر فراز و نشیبش قرار دارد، اما شرایط بحرانی، با مدد دلاوران و عیاران این کشور، همیشه به فرصت تبدیل شده و باز هم ما در کنار هم ازین بحران به سمت صلح و رفاه و درخشش عبور خواهیم کرد". 
وی می‌گوید: هر چه پیش بیاید، نظام جمهوری اسلامی ما که ثمره خون و پایداری هزاران شهید قهرمان و هزارها قهرمان گمنام دیگر در سنگر ها و صفوف نیروهای امنیتی و دفاعى و همه مردم عزیز و صبور ماست، استوارتر و قوی تر از قبل خواهد ماند.

اما نکته مهم این است که نیروهای امنیتی ما از وضعیت خود آگاه باشند و متحد و متفق ثابت سازند كه شكست ناپذير هستند. 

نبیل می‌افزاید که نیروهای امنیتی، تکیه گاه همه ملت و امید وطن هستند. آنها پاسداران جمهوری و نظام هستند نه سرباز  حکومت‌ها که بخشی گذرای از نظام هستند. آنها هیچ وقت در اختیار و فرمانبردار شخصی یک نفر یا یک گروه نیستند و نخواهند بود.

آقای نبیل از نیروهای امنیتی و دفاعى خواهش نموده که وحدت خویش را حفظ کنند و نگاهبان وحدت ملی افغانستان و ممثل غرور و غیرت ملی باشند، به خواسته های شخصی هیچ مقامی، هیچ گروه و تنظیمی، تسلیم نشوند.
به گفته وی؛ ممکن است حكومت و کابینه یا اشخاص تبدیل شوند اما نظام جمهوری باید برپا بماند و خواهد ماند. 
بنابراین، ما جان خویش را برای پیروزی و بهروزی این میهن مقدس، فدا می‌کنیم و همراه با همه همکاران و هم قطاران مان اعلام می‌کنیم که نیروهای امنیتی و دفاعى، مستقل خواهند ماند و به عنوان پشتوانه و تکیه گاه نظام و مردم و میهن، در دعواهای سیاسی و جناحی بی‌طرف خواهیم ماند.

این درحالی است که طی چند ماه اخیر، قدرت طالبان در حال افزایش بوده و از سوی هم گفتگوهای صلح میان طرف‌های درگیر در قطر به کُندی پیش می‌رود.