آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 19057 | تاریخ : 1399/12/30-07:25:19 |پرینت

نفی امارت در نشست مسکو؛ کابل استقبال کرد

نفی-امارت-در-نشست-مسکو؛-کابل-استقبال-کرد
وزارت خارجه کشور از نفی نظام امارت طالبانی در نشست نماینده‌گان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان در مسکو استقبال نموده و آن را گامی برای صلح و ثبات در افغانستان می‌پندارد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیۀ مشترک پایانی نشست نماینده‌گان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان در مسکو آمده است که این کشورها با احیای امارت اسلامی مخالفت کرده‌اند و از طالبان خواسته‌اند که عملیات بهاری را آغاز نکنند.

وزارت خارجه با پشتیبانی از این اعلامیه می‌گوید که نظام جمهوری اسلامی یگانه ساختار فراگیر و پذیرفتنی برای تأمین مشارکت سیاسی، کثرت‌گرایی، برابری شهروندی و حفظ نظم و ثبات در یک جامعهٔ متنوع و متکثر هم‌چون افغانستان است.

وزارت خارجه می‌افزاید که از تأکید اعلامیه بر اجرای قطع‌نامۀ ۲۵۱۳ سازمان ملل متحد استقبال می‌کند و اجرای این قطع‌نامه برای مسئول قراردادن طالبان و پای‌بندی این گروه به تعهدات‌شان از جمله پایان‌دادن به خشونت‌ها، قتل‌های سازمان‌یافته و قطع‌ رابطه با گروه‌های تروریستی مهم است.

در اعلامیۀ پایانی نشست مسکو تأکید شده است که خاک افغانستان نباید از سوی افراد و گروه‌های تروریستی برای تهدید امنیت دیگر کشورها استفاده شود.

نشست ترویکای توسعه‌یافته روز پنج‌شنبه بیست‌وهشتم حوت در مسکو برگزار شد. نماینده‌گان چهار کشور کلیدی آمریکا، روسیه، چین و پاکستان هم‌چنان به حفظ حقوق بشر، حقوق زنان و اقلیت‌ها در افغانستان تأکید کرده‌اند.

این درحالی است که طالبان در واکنش به اعلامیه مشترک آمریکا، روسیه، چین و پاکستان (ترویکا توسعه یافته) که با " امارت اسلامی" مخالفت کرده، می‌گویند که مردم افغانستان باید نوع نظام آینده را انتخاب کنند.