آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 2485 | تاریخ : 1395/11/23-13:43:31 |پرینت

اظهارات آمریکا در قبال موضع روسیه در افغانستان خیالی است

اظهارات-آمریکا-در-قبال-موضع-روسیه-در-افغانستان-خیالی-است
ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان گفت اظهارات مقام های آمریکایی در مورد حمایت روسیه از طالبان یک اتهام واهی وخیالی است.

به گزارش افغان خبر: روز پنج شنبه گذشته جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان گفته بود که روسیه در تلاش تضعیف دولت افغانستان و نیروهای ناتو در این کشور است.

خبرگزاری سپوتنیک، به نقل از ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات آمریکایی در صدد تضعیف روسیه در افغانستان هستند و با اظهارات خیالی و دروغین مسکو را به حمایت از طالبان محکوم می‌کنند.

کابلوف گفت که همه این تلاش‌ها برای توجیه شکست و ناتوانی آنها در ایجاد ثبات در افغانستان صورت گرفته، زیرا توضیح دیگری برای آن وجود ندارد.

جان مکین سناتور ارشد جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح آمریکا نیز گفته بود که روسیه با مداخله در افغانستان و حمایت از طالبان در پی تخریب دستاوردهای آمریکا در افغانستان است.

ضمیرکابلوف در واکنش به این اظهارات گفته که «این یک دروغ صاف و ساده است ،حتی در مورد کفایت و تناسب آن نمی‌توان حرف زد. این یک افسانه وحکایت است و او(مک کین) همه دروغ‌های فرمانده نیروهای آمریکایی درافغانستان جنرال جان نیکلسون  را برمی‌دارد. همه این تلاش ها برای توجیه شکست و ناتوانی آنها در ایجاد ثبات در افغانستان است. توضیح دیگری برای آن وجود ندارد".