آژانس-افغان-خبر

سرویس : ورزشی | کد خبر : 24975 | تاریخ : 1401/05/29-16:33:00 |پرینت

ریاست تربیت بدنی: یک مجموعه ورزشی برای بانوان ایجاد ‌می‌شود

ریاست-تربیت-بدنی-یک-مجموعه-ورزشی-برای-بانوان-ایجاد-‌می‌شود
مسوولان ریاست تربیت بدنی می‌گویند که ممانعتی برای ورزش بانوان وجود ندارد و قرار است یک کمپلکس ورزشی برای بانوان کشور توسط شورای المپیک آسیایی اعمار شود.

به گزارش افغان نیوز؛ نظر محمد مطمین، سرپرست ریاست تربیت بدنی امروز ( شنبه، ۲۹ اسد ) در گزارش‌دهی دولت به ملت گفت که امارت اسلامی با ورزش دختران  و بانوان هیچ مشکلی ندارد و در آماده سازی زمینه ورزش برای آنان تلاش می‌کنند.

آقای مطمین، از اعمار کمپلکس جمنازیوم ورزشی زنان خبر داده و می‌گوید که شورای المپیک آسیایی برای اعمار این جمنازیوم وعده همکاری داده است که مرحله اول این کمپلکس با اعمار تعمیر لیلیه برای بانوان کشور مورد تایید قرار گرفته است.

او افزود که ریاست تربیت بدنی کشور برای ارتقاء ظرفیت ورزش‌کاران، سمینارهای مختلف را برگزار نموده و در یک سال گذشته در مسابقات مختلف جهانی از جمله در کشورهای اوزبیکستان، تاجیکستان و قرقزستان  اشتراک نموده اند.

آقای مطمین گفت که ۸۵ جریب زمین برای ساحات تفریحی و ورزشی در چمن حضوری کابل از طرف حکومت اختصاص داده شده است و بر اساس تفاهم با اداره امور، ۲۹ جمنازیوم ورزشی در ۲۹ ولایت کشور به این ریاست تربیت بدنی تحویل داده شده است.

سرپرست ریاست عمومی تربیت بدنی گفت که در جریان یک سال اخیر ۹۵۰ دور مسابقات در رشته‌های مختلف و ۵۰ برنامه ویژه ورزشی در مرکز و ولایات برگزار شده است.

او تاکید کرد که ریاست تربیت بدنی، از فساد و اختلاس‌ مالی در بخش‌های مختلف ورزشی جلوگیری نموده و در این پیوند ۶۲ قضیه مورد بررسی قرار گرفته که در نتیجه آن، ۵ تن به ثارنوالی معرفی، ۲تن منفک و ۶ میلیون افغانی به عواید دولت انتقال داده شده است.

آقای مطمین گفت که کسب مقام نایب قهرمانی از مسابقات فوتسال زیر سن ۱۹ سال، کسب ۳ مدال برنز از یازدهمین دور مسابقات قهرمانی آسیایی تکواندو، کسب ۱ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۳ مدال برنز در مسابقات بین المللی G1، و انتخاب رییس فدراسیون کورش افغانستان به حیث رییس امور صلح و ورزش کانفدراسیون آسیا- اوقیانوسیه بخش دیگری از دست آوردهای این ریاست در یک سال اخیر می باشد.

آژانس افغان نیوزـ مهدی انصاری