آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 26212 | تاریخ : 1401/10/21-10:07:01 |پرینت

هیات علمای کشورهای اسلامی بر روابط نیک با افغانستان تاکید کرد

هیات-علمای-کشورهای-اسلامی-بر-روابط-نیک-با-افغانستان-تاکید-کرد
هیاتی از علمای مصر، سودان و فلسطین خواستار روابط نیک با امارت اسلامی شده و از کشورهای اسلامی خواسته‌ که امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند.

به گزارش افغان نیوز؛ هیاتی از علمای مصر، سودان و فلسطین که به افغانستان آمده‌اند نتایج دیدارشان را با مقام‌های امارت اسلامی روز گذشته ( سه‌شنبه، ۲۰ جدی) در یک نشست خبری بیان داشتند. 

شیخ محمد صغیر، دبیرکل اتحادیه جهانی نصرت پیامبر اسلام در این نشست خبری گفت که درباره آموزش، تحصیل و کار زنان در ارگان‌های غیر دولتی با مقام‌های امارت اسلامی گفتگو کرده و آنان اطمینان داده‌اند که این مشکلات بزودی حل خواهد شد. 

آقای صغیر افزود که این هیات با تمامی مقام‌های امارت اسلامی از جمله سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفتگو کرده و او به ما وعده سپرده که تمامی افغان‌ها از حق آموزش، تحصیل و کار در ارگان‌های غیر دولتی محروم نخواهند شد. 

آقای صغیر از کشورهای اسلامی خواستار روابط نیک با امارت اسلامی شده و می‌گویند که باید حکومت سرپرست افغانستان را کشورهای اسلامی به رسمیت بشناسد. 

سلطان علی سلطانی، عالم دین می‌گوید که آموزش و تحصیل حق مسلم هر افغان است و باید امارت اسلامی در این زمینه تلاش‌های فراوان نماید و دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نمایند. 

بهاره رحیمی، یکی از دانش‌آموزان از امارت اسلامی خواستار بازگشایی دانشگاه‌ها، مکاتب و کار  به روی دختران شده و می‌گوید که باید حکومت در راستای بلند بردن ظرفیت جوانان و دختران این سر زمین تلاش نمایند. 

این در حالی‌ست که سازمان همکاری اسلامی اعلام کرده است که یک نشست فوق‌العاده را به روز چهارشنبه در باره تعلیق کار و آموزش زنان در افغانستان، برگزار می‌کند. 

آژانس افغان نیوز– مهدی انصاری