آژانس-افغان-خبر

سرویس : اجتماعی | کد خبر : 26228 | تاریخ : 1401/10/28-15:54:28 |پرینت

پروژه آب آشامیدنی بند قرغه افتتاح شد

پروژه-آب-آشامیدنی-بند-قرغه-افتتاح-شد
پروژه انتقال آب آشامیدنی با ذخیره ده هزار مترمکعب از بند قرغه الی باغ بالای شهر کابل افتتاح شد.

به گزارش افغان نیوز؛ هم زمان با افزایش کم آبی در کابل، شرکت دولتی آب‌رسانی پروژه انتقال آب آشامیدنی را روز گذشته ( سه‌شنبه،  ۲۷ جدی)  از بند قرغه الی باغ بالای شهر کابل با ذخیره‌ ده هزار مترمکعب با حضور داشت مقام‌های امارت اسلامی افتتاح نمود. 

انجنیر نعمت‌الله رحیمی، رییس شرکت آبرسانی شهری در افتتاح این پروژه گفت که به دلیل تغییرات اقلیمی در جهان، سطح آب آشامیدنی رو به کم‌شدن است. 

رحیمی افزود که با تطبیق این پروژه نزدیک به ۱۴۱ هزار خانواده از آب آشامیدنی مستفید و بخشی از مشکلات کم آبی در کابل رفع خواهد شد. 

او تاکید کرد که امارت اسلامی در تلاش است تا راه‌هایی را برای ذخیره کردن آب آشامیدنی دریابند و مشکل آب آشامیدنی در کابل و ولایت‌های دیگر حل شود. 

رییس شرکت آب‌رسانی می‌گوید که این پروژه از بند قرغه به واسطه پایپ انتقالی که قطر آن ۴۵۰ ملی‌متر است به ذخیره آب در باغ بالا انتقال خواهد شد. 

رحیمی گفت که این پروژه دوصد میلیون افغانی هزینه برمی‌دارد که از سوی یونسف پرداخت می‌شود. او افزود که کار روی پروژه آب پنجشیر و بند شاه عروس جریان دارد و با تکمیل شدن این پروژه‌ها مشکلات زیادی از مردم حل خواهد شد. 

حمیدالله همت، رییس شرکت اکلسیند و تطبیق کنند این پروژه می‌گوید که این پروژه آب رسانی ۲.۱۱ کیلومتر طول دارد و در مدت یک سال تکمیل خواهد شد. 

در همین حال، شهروندان کابل از کمبود آب آشامیدنی شکایت دارند و می‌گویند که از چندین ماه بدین سو با مشکل کم آبی روبرو هستند. 

 

آژانس افغان نیوز– مهدی انصاری