آژانس-افغان-خبر

سرویس : اقتصادی | کد خبر : 26490 | تاریخ : 1401/12/22-10:57:42 |پرینت

تاکید مسوولان وزارت صنعت و تجارت بر حمایت از صنعت قالین بافی

تاکید-مسوولان-وزارت-صنعت-و-تجارت-بر-حمایت-از-صنعت-قالین-بافی
مسوولان وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که اولویت امارت اسلامی حمایت از صنایع به ویژه صنعت قالین بافی در کشور است و بر حل چالش‌ها و مشکلات در این راستا تلاش می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ قدرت‌الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۱ حوت) در جریان معرفی رییس جدید هیات مدیره اتحادیه قالین فروشان گفت که امارت اسلامی از صنعت و قالین بافی در کشور حمایت همه جانبه می‌کند. 

جمال افزود که امارت اسلامی بر حل چالش‌ها ومشکلات فرا راه صنعت قالین در کشور توجه جدی دارد و از عموم مردم خواست تا از تولیدات داخلی استفاده نماید. 

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد در این برنامه گفت که امارت اسلامی بخاطر تسهیلات بیشتر در تولیدات قالین درنظر دارد تا قرضه‌های کوچک را برای صنعت‌کاران قالین فراهم نماید. 

نظری بیان داشت که این امر یک گام مهم برای حمایت از صنعت قالین در کشور می‌باشد چون؛ صنعت قالین می‌تواند در افزایش تولیدات و محصولات داخلی کشور در کنار سایر تولیدات، نقش برجسته و برازنده‌ای داشته باشد. 

او تاکید کرد که امارت امارت اسلامی در برابر واردات بی‌رویه محصولات خارجی تلاش می‌کنند تا از تولیدات داخلی به ویژه از قالین تولیدی کشور استفاده صورت گیرد.

عصمت‌الله جمشید‌زاده، معاون اتحادیه قالین فرشان از وضع مالیات سنگین از سوی امارت اسلامی انتقاد کرده و گفت که مالیات نسبت با سال‌های گذشته افزایش یافته است. 

او از امارت اسلامی خواستار کاهش مالیات سنگین بر صنعت‌کاران قالین شده و افزود که پرداخت مالیات سنگین از توان تولیدکنندگان قالین بالا است. 

شماری ازتولید کنندگان قالین نیز می‌گویند که تولیدات قالین ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

آنان علت این افزایش را گسترش بیکاری و مسدود ماندن مکتب‌ها به روی دختران دانسته اند. 

این در حالی است که قالین دست‌باف افغانستان کیفیت و شهرت جهانی دارد. قالین دست‌باف کشور در گذشته بیشتر به نام پاکستان به کشورهای اروپایی صادر می‌شد.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری