آژانس-افغان-خبر

سرویس : اقتصادی | کد خبر : 26494 | تاریخ : 1401/12/25-13:40:15 |پرینت

بیست‌و هشتمین نمایشگاه زراعتی در کابل گشایش یافت

بیست‌و-هشتمین-نمایشگاه-زراعتی-در-کابل-گشایش-یافت
مقام‌های امارت اسلامی در افتتاح ۲۸ هشتمین نمایشگاه محصولات زراعتی در کابل از تاجران و سرمایه‌گذران خواستند که در بخش سکتور زراعت سرمایه‌گذاری نمایند تا محصولات داخلی کشور افزایش یابد.

به گزارش افغان نیوز؛ بیست‌و هشتمین نمایشگاه محصولات زارعتی و صنایع دستی با شعار "انکشاف زراعت، تضمین کننده رفاه مردم" روز گذشته ( چهارشنبه، ۲۴ حوت) با حضور داشت مقام‌های امارت اسلامی افتتاح شد. 

عطا الله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در افتتاح این نمایشگاه گفت که هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی، تقویت اقتصاد کشور، ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و تشویق دهقانان کشور در راستای خودکفایی و رشد سکتور زراعت و مالداری در کشور می‌باشد. 

عمری افزود که امارت اسلامی در راستای رشد و پیشرفت سکتور زراعت متعهد است و از تجاران و سرمایه‌گذران کشور نیز خواست که دراین زمینه سرمایه‌گذاری نمایند. 

او بیان داشت که در ۴۵ سال گذشته افغانستان در جنگ بوده اما؛اکنون فرصت آن رسیده که همه دست به دست هم داده و کشور را آباد نمایم. 

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تاکید کرد که امارت اسلامی به منظور ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و ترویج آن تلاش‌های همه جانبه می‌نماید. 

عمری می‌گوید که در یک‌و نیم سال گذشته مهم‌ترین دست آورد این وزارت، مدیرت سالم بوده که بیشترین صادرات را در کشورهای اروپای بخش سکتور زراعت داشته است. 

او گفت که صادرات افغانستان، امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته که بیشتر‌ین صادرات در بخش میوه‌های خشک بوده است. 

مولوی صدراعظم، معین تخنیکی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در این افتتاح این نمایشگاه گفت که با وجود مشکلات زیاد فرار روی دهقانان کشور؛ تولیدات داخلی بهتر از گذشته  رشد کرده است. 

صدراعظم درمورد کانال‌های آبی کشور گفت که امارت اسلامی در تلاش است تا کانال‌های آبی کندهار، قوش‌تبه و جلال آباد را تکمیل و به بهربرداری بسپارد. 

او بیان داشت که با افتتاح و بهربرداری کانال‌های آبی کشور، مشکلات زیادی از دهقانان حل خواهد شد. 

عبدالرحمان ناصری، یکی از دهقانان کشور در این برنامه از امارت اسلامی خواست که به مشکلات دهقانان کشور توجه جدی نماید و از قد کردن درختان جلوی گیری شود. 

مسوولان و برگزار کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که در این نمایشگاه تاجران و سرمایه‌گذران از ولایت‌های مختلف کشور در ۲۶۳ غرفه شرکت کرده اند که از این میان ۵۶ غرفه مربوط خانم‌ها می‌باشد. 

آنان می‌گوید که در این نمایشگاه محصولات زراعتی، صنایع دستی، ماشین آلات زراعتی، نباتات و گیاه‌های طبی، تجهیزات آبیاری، دستگاه های تولید برق آفتابی و سایر تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شده است که به مدت ۴ روز به روی عموم شهروند باز می‌باشد.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری