آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 26501 | تاریخ : 1401/12/28-08:26:25 |پرینت

دیدار حنفی با سفیر ایران در کابل

دیدار-حنفی-با-سفیر-ایران-در-کابل
سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان، در دیدار با سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی، گفته است که سپردن سفارت این کشور در تهران به ا.ا یک نیاز بود.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امر به معروف و نهی از منکر روز گذشته (شنبه، ۲۷ حوت) با نشر اعلامیه‌ای از دیدار حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان با محمد‌خالد حنفی، سرپرست این وزارت خبر داده است.

براساس اعلامیه این وزارت، قمی در این دیدار مساله حقوق بشر و حقوق زنان، از جمله منع آموزش زنان در افغانستان را یک مساله داخلی دانسته و گفته است که ایران نه به کسی اجازه دخالت در امور داخلی خود را می‌دهد و نه به امور داخلی کشوری دخالت می‌کند.

طبق اعلامیه، او خواستار حل معضل تعلیق و منع آموزش زنان شده و گفته است: «عده‌‌ای به مسایل حقوق زنان می‌پردازند که حقوق زنان در اصل ارزشی به آن‌ها ندارد. موضوع تعلیم و تحصیل زنان و دختران مساله داخلی افغانستان است که به‌شکل درست آن باید حل گردد».

در این دیدار سرپرست وزارت امر به معروف گفته است که امارت اسلامی با در‌ نظر‌داشت «احکام شرعی» به تامین حقوق زنان متعهد است.

این در حالی است حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل در دیدار با امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.ا برای خرید محصولات زراعتی افغانستان اعلام آمادگی کرده است.