آژانس-افغان-خبر

سرویس : اقتصادی | کد خبر : 28009 | تاریخ : 1402/09/19-12:47:40 |پرینت

عزیزی خواستار ایجاد خانه تجارت ترکیه در کشور شد

عزیزی-خواستار-ایجاد-خانه-تجارت-ترکیه-در-کشور-شد
نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت ا.ا در دیدار با هیات سرمایه‌گذاران و بازرگانان ترکیه گفته است که مفاد سرمایه‌گذاری در افغانستان نزدیک به 50 درصد است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که آقای عزیزی با هیات از سرمایه‌گذاران و بازرگانان ترکیه به سرپرستی شیخ عمر، رییس علمای آنادولو این کشور دیدار وگفتگوکرده است.

طبق خبرنامه، در این دیدار که سرمایه‌گذاران و تاجران ترکیه از بخش‌های مختلف حضور داشتند، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، گفت: «مفاد سرمایه‌گذاری در افغانستان حدود 50درصد ارزیابی می‌شود و شفافیت بوجود آمده، کاغذپرانی از بین رفته و تمام ادارات باهم در تماس و منسجم می‌باشد».

به گفته آقای عزیزی اکنون پروسه سرمایه‌گذاری در افغانستان کوتاه شده و ا.ا در زمینه جلب و جذب سرمایه‌گذاری برنامه‌های دارد و از سرمایه‌گذاران حمایت و استقبال می‌کند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت به هیات بازرگانان و سرمایه‌گذاران ترکی پیشنهاده کرده که خانه تجارت ترکیه در افغانستان را ایجاد نمایند.

در خبرنامه آمده است که شیخ عمر، سررپرست هیات بازرگانان و سرمایه‌گذاران ترکی در این دیدار گفته است که در ترکیه یک مجموع تجاری ایجاد و تاجران و سرمایه‌گذاران از این طریق برای آنان سهولت بدست آید.  او افزوده است که ترکیه در بخش‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت خواسته است که ترکیه این مرکز را در افغانستان نیز ایجاد نماید تا سهولت‌های بیشتر برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران دو کشور فراهم شود.

این در حالی است که ترکیه یکی از کشورهای است که با ا.ا روابط خوب دارد و در زمینه کمک‌های بشردوستانه در افغانستان فعالیت‌های گسترده دارد.