آژانس-افغان-خبر

سرویس : امنیتی ونظامی | کد خبر : 29019 | تاریخ : 1403/01/14-10:37:21 |پرینت

یونیسف:

 افغانستان یکی از آلوده‌ترین کشورها به مواد انفجاری است

 افغانستان-یکی-از-آلوده‌ترین-کشورها-به-مواد-انفجاری-است
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در واکنش به کشته و زخمی شدن بیش‌از۱۰ کودک در هرات و غزنی در نتیجه انفجار ماین‌‌های برجامانده از جنگ‌ سال‌های گذشته، گفته است که  افغانستان یکی از آلوده‌ترین کشورها به مواد انفجاری است و کودکان بیشترین عواقب آن را متحمل می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ناوقت روز گذشته، دوشنبه (13حمل) در صفحه ایکس خود از کشته و زخمی شدن بیش‌از۱۰ کودک در هرات و غزنی در نتیجه انفجار ماین‌‌های برجامانده از جنگ‌ سال‌های گذشته، ابزار نگرانی کرده و گفته است که کودکان حق دارند در محیط امن زندگی کنند.

این سازمان گفته است: «ما باید برای حمایت از تلاش‌های ماین‌زدایی، آموزش خطر ماین و کمک به قربانیان با یک‌دیگر همکاری کنیم.»

یونیسف تاکید کرده است که افغانستان یکی از آلوده‌ترین کشورها به مواد انفجاری است و کودکان بیشترین عواقب آن را متحمل می‌شوند.

این درحالی است که روز گذشته در نتیجه انفجار ماین‌‌های برجامانده از جنگ‌، در ولسوالی گیروی غزنی و کشک رباط‌سنگی هرات، ۱۰ کودک جان باخته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

براساس اطلاعات سازمان ملل متحد، سه میلیون نفر در افغانستان در شعاع یک کیلومتری ماین‌ها، بمب‌های دست‌ساز و بقایای مواد منفجره‌ی به‌جامانده از جنگ زندگی می‌کنند.