آژانس-افغان-خبر

سرویس : امنیتی ونظامی | کد خبر : 29042 | تاریخ : 1403/01/16-10:21:34 |پرینت

افغانستان؛

اوچا آمار قربانیان از اثر انفجار ماین را اعلام کرد

اوچا-آمار-قربانیان-از-اثر-انفجار-ماین-را-اعلام-کرد
اوچا با نشر گزارشی اعلام کرد که در دو سال گذشته یک‌هزار و 401 نفر در افغانستان در اثر انفجار ماین و مواد منفجره جان باخته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل همچنان گفته است که حدود 4 میلیون نفر در افغانستان با خطر ماین و مواد منفجره روبرو هستند.

 به گفته‌ی اوچا، 86 درصد از قربانیان انفجار ماین و مواد منفجره در افغانستان کودکان هستند.

 اوچا در این گزارش گفته که 1.2 میلیون متر مربع از خاک افغانستان با ماین‌ها و مواد منفجره آلوده است.

با این حال، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در واکنش به کشته و زخمی شدن بیش‌از۱۰ کودک در هرات و غزنی در نتیجه انفجار ماین‌‌های برجامانده از جنگ‌ سال‌های گذشته، گفته است که  افغانستان یکی از آلوده‌ترین کشورها به مواد انفجاری است و کودکان بیشترین عواقب آن را متحمل می‌شوند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در صفحه ایکس خود از کشته و زخمی شدن بیش‌از۱۰ کودک در هرات و غزنی در نتیجه انفجار ماین‌‌های برجامانده از جنگ‌ سال‌های گذشته، ابزار نگرانی کرده و گفته است که کودکان حق دارند در محیط امن زندگی کنند.

این سازمان گفته است: «ما باید برای حمایت از تلاش‌های ماین‌زدایی، آموزش خطر ماین و کمک به قربانیان با یک‌دیگر همکاری کنیم.»

یونیسف تاکید کرده است که افغانستان یکی از آلوده‌ترین کشورها به مواد انفجاری است و کودکان بیشترین عواقب آن را متحمل می‌شوند.