آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 30000 | تاریخ : 1403/04/03-13:51:31 |پرینت

ا.ا از اظهارات لاوروف استقبال کرد

ا-ا-از-اظهارات-لاوروف-استقبال-کرد
وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی افغانستان از اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه مبنی بر حمایت از گفتگوهای بیشتر باثبات، دوامدار و حقیقی با حکومت کابل استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (یک‌شنبه، ۳ سرطان) در خبرنامه‌ای گفته است، امارت اسلامی همواره تأکید کرده که به‌عنوان یک حکومت مسوول آماده است، با همه جوانب روی مسائل مشترک گفت‌گوهای جامع و نتیجه‌محور داشته باشد.

در خبرنامه آمده است، با پایان اشغال عوامل ناامنی در افغانستان ازبین‌رفته و زمینه سرمایه‌گذاری و تطبیق پروژه‌های بزرگ نیز در کشور فراهم شده است.

این در حالی است که سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی خواهان گفتگوی معنادار با امارت اسلامی افغانستان هستند.

لاوروف افزوده است: «به طور کلی، ما طرف‌دار برقراری گفتگوی باثبات‌تر، مستمر و اساسی‌تر با هدف اجرای پروژه‌های واقعی با دولت طالبان هستیم که در واقع کنترول کشور را در دست دارد».

به گفته وزیر خارجه روسیه، تهدیدها از خاک افغانستان هم‌چنان ادامه دارد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، نیز گفته است که بدون گفتگو با حکومت کابل صلح پایدار در افغانستان امکان‌پذیر نیست.

نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان افزوده است که هیچ جایگزینی برای این مساله وجود ندارد.

او همچنان عنوان کرده است که مسکو نگران خطرات امنیتی ناشی از ادامه فعالیت‌های «هراس‌افگنی داعش خراسان» در افغانستان است.