آژانس-افغان-خبر

سرویس : اجتماعی | کد خبر : 30125 | تاریخ : 1403/04/16-09:10:27 |پرینت

جاپان ده میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

جاپان-ده-میلیون-دالر-به-افغانستان-کمک-کرد
سفارت جاپان در کابل اعلام کرد که کشورش ده میلیون دالر را برای دهاقین افغان در بخش بدیل معیشت کوکنار کمک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ به گفته‌ی این سفارت، این کمک برای جلوگیری از استعمال مواد مخدر، تداوی و بازسازی در شماری از ولایت‌های افغانستان نیز هزینه می‌شود.

پیش از این صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد گفته بود که قرار است جاپان ۶.۹ میلیون دالر برای ارایه خدمات واکسیناسیون در افغانستان کمک کند.
این کمک مالی امکان تهیه واکسین و تجهیزات تزریقی واکسیناسیون را فراهم می‌کند و با این کمک ۴.۱ میلیون کودک و زن در برابر امراض مختلف از جمله سرخکان، توبرکلوز، پولیو، زردی سیاه و تیتانوس از طریق تطبیق خدمات واکسیناسیون روتین واکسین دریافت خواهند کرد.
یونیسف افزوده است که ۴.۷ میلیون کودک از طریق کارزار ملی واکسیناسیون در برابر بیماری پولیو، واکسین خواهند شد و خطر ابتلا به امراض مرگ‌بار و قابل وقایه، هنوز هم در افغانستان بالا است.
در خبرنامه‌ای این نهاد آمده است که پولیو در سال ۲۰۲۳ به دلیل خلاهای ایمنی در مناطق غیرقابل دسترس و جمعیت‌های سیار، بازگشت کرده است.
کورومیا تاکایوشی، سفیر جاپان در افغانستان گفته است: «شیوع دوباره امراض، یادآور اهمیت واکسیناسیون است. ما متعهد به حمایت از برنامه واکسیناسیون منظم برای زنان و اطفال افغانستان هستیم.»
کورمایا، گفته است که جاپان با افغانستان در بخش‌های توزیع واکسین، مبارزه با مواد مخدر و رسیدگی به آسیب‌دیدگان رویداد‌های طبیعی کمک‌ کرده و برای ارایه کمک‌‌های بیشتر نیز متعهد است.