آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 30168 | تاریخ : 1403/04/19-09:38:17 |پرینت

قنسولگری آلمان در پاکستان به حالت تعلیق در آمد

قنسولگری-آلمان-در-پاکستان-به-حالت-تعلیق-در-آمد
قنسولگری آلمان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرده است که ارایه خدمات به شهروندان غیر اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این قنسولگری در خبرنامه‌ای نوشته است که به دلیل «نگرانی‌های امنیتی فوری»، ارایه خدمات به شهروندان غیر این اتحادیه تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآمده است.

ارایه خدمات این نهاد به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا در حالی به‌گونه‌ی موقت متوقف شده است که موج جدیدی از حملات خشونت‌آمیز ستیزه جویان در این کشور، از جمله حملات به اتباع خارجی و مقام‌های پولیس در کراچی گزارش شده است.

در این بیانیه افزوده شده که ویزاهای صادر شده قبلی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا قابل دریافت است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که پاکستان شاهد افزایش حملات شبه‌نظامی، به ویژه در دو ایالت غربی خیبر پختونخوا و بلوچستان، از زمان لغو آتش‌بس شکننده طالبان پاکستانی با دولت در نوامبر ۲۰۲۲ بوده است.

پیشتر افراد ناشناس، یک مقام ارشد ضد تروریزم را در کراچی به قتل رساندند، در حالی که در ماه آوریل، پنج کارگر ژاپنی به سختی از یک حمله انتحاری در این شهر جان سالم به در بردند.

شورشیان هم‌چنان در ماه‌های اخیر اتباع چینی شاغل در پروژه‌های مرتبط با کریدور اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) را هدف قرار داده‌اند. در ماه مارس، پنج شهروند چینی و راننده پاکستانی آن‌ها در حمله‌ای انتحاری در شمال غرب پاکستان کشته شدند.

اسلام‌آباد افزایش خشونت‌ها را به شبه‌نظامیان (تی تی پی) مستقر در افغانستان  نسبت داده است. مقام‌های امارت اسلامی افغانستان همواره این ادعا را رد کرده و می‌گوید افزایش خشونت در پاکستان یک مسئله داخلی این کشور است و می‌گویند که حکومت پاکستان در تامین امنیت شهروندان خود عاجز هستند.

به دنبال ناامنی‌ها و تهدیدات اخیر داعش در منطقه، ایالات متحده امریکا گفته بود که این کشور با پاکستان توافق هم‌کاری برای از بین بردن تروریزم و هراس‌افگنی انجام داده است.

ایالات متحده و پاکستان عزم خود را برای تقویت توانایی های خود در برابر تهدیدات تروریزم فزاینده در منطقه اعلام کرده بودند.
 ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در یک نشست خبری، فعالیت‌های تروریستی در منطقه را نگران کننده توصیف کرده است.
 پاتل تاکید کرده بود که در مورد مبارزه با گروه‌های تروریستی و ارائه کمک‌های فنی و سایر موارد مرتبط در غرب با پاکستان توافق شده است.