آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 30420 | تاریخ : 1403/05/13-09:34:22 |پرینت

امریکا کشتی‌ و جت‌های جنگی در خاورمیانه مستقر می‌کند

امریکا-کشتی‌-و-جت‌های-جنگی-در-خاورمیانه-مستقر-می‌کند
همزمان با کشته شدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، تهدیدات ایران و متحدانش بر علیه اسراییل، وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی بیشتری را در خاورمیانه مستقر می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از رویترز، پنتاگون در بیانیه‌ای روز گذشته جمعه (۱۲ اسد) گفته است: «آستین دستور تعدیل وضعیت نظامی ایالات متحده را داده است که به منظور بهبود حفاظت از نیروهای ایالات متحده، افزایش حمایت دفاع از اسراییل و اطمینان از آمادگی ایالات متحده برای پاسخگویی به موارد احتمالی مختلف طراحی شده است».

بر اساس این بیانیه، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، ارسال کشتی‌های جنگی و ناوشکن‌های اضافی نیروی دریایی امریکا به خاورمیانه و اروپا تأیید کرده است.

به گفته‌ی آستین این کشتی‌ها می‌توانند موشک‌های بالستیک را ساقط کنند.

بر بناید این گزارش، امریکا همچنان در حال اعزام یک اسکادران اضافی از جت‌های جنگی به خاورمیانه است.

با این حال، کاخ سفید اعلام کرده است که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا روز پنجشنبه در تماس تلفنی با نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل درباره استقرار نظامی دفاعی جدید ایالات متحده برای حمایت از اسراییل در برابر تهدیداتی مانند موشک و هواپیماهای بدون سرنشین صحبت کرده است.

تنش در خاورمیانه پس از ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران بالا گرفت.

ایران اسراییل را مسوول ترور هنیه در کاک کشورش می‌داند و می‌گوید که اسراییل با این کار خود زمینه «مجازات‌اش» را فراهم کرد.