آژانس-افغان-خبر

سرویس : اجتماعی | کد خبر : 30633 | تاریخ : 1403/05/30-13:40:05 |پرینت

وزارت امر به‌ معروف: به بیش از ۵ هزار شکایت رسیدگی شده است

وزارت-امر-به‌-معروف-به-بیش-از-۵-هزار-شکایت-رسیدگی-شده-است
مسوولان وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر می‌گویند این وزارت در یک سال گذشته بیش از ۹ هزار شکایت ثبت نموده که از این میان به بیش از ۵ هزار شکایت رسیدی شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ محب الله مخلص، رییس پلان  و تقنین وزارت امر به معررف و نهی از منکر امروز ( سه‌شنبه، ۳۰ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این وزارت در یک سال گذشته توانسته است که شماره رایگان ۱۹۱ را فعال و ۹ هزار و ۸۰۸ شکایت را ثبت نماید.

مخلص افزود که از این میان به ۵ هزار و ۴۹۶ مورد آن رسیدگی شده و از ۲ هزار و ۶۳۸ مورد خشونت علیه زنان همچنان در کشور جلوگیری شده است.

او بیان داشت که در مدت یک سال پسین این وزارت توانسته است، ۲۵ شراب فروشی را مسدود، ۲۱ هزار و ۳۲۸ آله موسیقی از بین برده و از ۱۳ هزار و ۲۵۰ تابلیت نشه‌آور جلوگیری و عاملان آن به پنجه قانون سپرده شده است.

رییس پلان و تقنین وزارت امر به معررف در این نشست گفت که با صدور فرمان رهبری ا.ا از ۳۳۸ مورد بد دادن دختران و ۲۹۵ مورد فروش زنان جلوگیری شده و در ۷۷۹ مورد دیگر زنان محروم، از حق میراث مستفید شدند.

به گفته رییس پلان و تقنین این وزارت، در مرکز و ولایت‌های کشور ۲۷ هزار و ۵۱۸ اداره‌های دولتی و غیر دولتی، ۴۲۹ هزار و ۳۶۹ مسجد، ۹۶ هزار و ۳۵۵ مکان تعلیمی و تحصیلی و مرکز صحی، ۶۸ هزار و ۹۷۹ هوتل و رستورانت، ۳۹ هزار و  ۲۱۸ حمام و سلمانی، ۱۵ هزار و  ۵۷۵ کلپ ورزشی، ۵۰۰ دکان خیاطی و سایر اماکن عامه، به منظور اقامه معروفات و منع منکرات اقدامات لازم انجام شده است.

از سوی هم، محمد فقر محمدی، معین پالیسی و مسلکی این وزارت گفت است که قانون سمع شکایات از سوی رهبری ا.ا توشیح گردیده و نیز ۱۱ سند تقنینی و اصولی ترتیب و غرض طی مراحل به مراجع ذیربط ارسال شده است.

محمدی افزود که پلان استراتیژیک این وزارت، نهایی گردیده و در پالیسی‌ها و پلان‌های استراتیژیک ۱۱ اداره دولتی، احکام شرعی و مفاد مرتبط به این وزارت تسجیل یافته است.

مسوولان این وزارت در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفتند که ترتیب و نهایی سازی اسناد تقنینی و اصولی، انکشاف پالیسی‌ها، اقامه معروفات و منع منکرات در قطعات نظامی، تدویر برنامه‌های ارتقای ظرفیت، ثبت و رسیدگی به شکایات و اصلاح افکار عامه از اولویت‌های مهم این وزارت در یک سال پسین می‌باشد.