آژانس-افغان-خبر

سرویس : اقتصادی | کد خبر : 30736 | تاریخ : 1403/06/06-12:33:06 |پرینت

وزن اموال انتقالی شرکت‌های کارگو و پُستی تعیین شد

وزن-اموال-انتقالی-شرکت‌های-کارگو-و-پُستی-تعیین-شد
معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی می‌گوید که روی عملکرد و مشکلات شرکت‌های ارایه دهنده خدمات کارگو و پُستی طی جلسه‌ای گفتگو شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این معاونت امروز (سه‌شنبه، ۶ سنبله) در ایکس، نوشته است که در جلسه نوبتی کمیته تخنیکی کمیسیون اقتصادی، فعالیت‌ها و مشکلات شرکت‌های ارایه دهنده خدمات کارگو و پُست و همچنان تعدادی از موضوعات دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بر اساس خبرنامه،  در این جلسه، تصمیم گرفته شده است که شرکت‌های کارگو مکلف اند تا زیر نظر وزارت صنعت و تجارت اموال کمتر از ۴۶ کیلوگرم را انتقال ندهند و در صورت عدم توجه به این اندازه، از سوی وزارت صنعت و تجارت برخورد قانونی خواهد شد.

در خبرنامه نوشته شده است که  شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پُستی نیز مؤظف شدند که زیر نظر وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی اضاف‌تر از ۴۶ کیلوگرم اموال انتقال ننمایند و در صورتی‌که از این اندازه اضافه انتقال نماید، از سوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.

همچنان به کمیته مشترک متشکل از نمایندگان معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، وزارت‌های صنعت و تجارت، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی وظیفه سپرده شده است تا قوانین خدمات پستی را زیر نظر وزارت عدلیه تدوین، آن را از طریق کمیسیون اقتصادی طی مراحل و برای منظوری به مقام عالی رهبری امارت اسلامی ارائه نمایند.