آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 30761 | تاریخ : 1403/06/07-13:57:33 |پرینت

وزارت دفاع ا.ا: گروه‌های تروریستی سرکوب شده است

وزارت-دفاع-ا-ا-گروه‌های-تروریستی-سرکوب-شده-است
مسوولان وزارت دفاع ملی امارت اسلامی افغانستان می‌گویند که گروه داعش و تی‌تی‌پی در کشور حضور فزیکی ندارند و افغانستان هیچگاه تهدیدی برای کشورهای بیرونی نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز؛ فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش وزارت دفاع امروز ( چهارشنبه، ۷ سنبله) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که گروه داعش در افغانستان حضور فزیکی ندارد و نیروهای امنیتی امارت اسلامی با سرکوب این گروه‌، لانه‌های گروه‌های تروریستی را در افغانستان از بین برده است.

فطرت در مورد نگرانی‌های کشورهای همسایه، منطقه و جهان در مورد استفاده از خاک افغانستان به این کشورها گفت که ا.ا در سراسر کشور حاکم بوده و هیچ گروه تروریستی در کشور وجود ندارد و خاک افغانستان هیچگاه تهدید برای کشور بیرونی نخواهد بود

او در مورد تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) گفت که این گروه مناطقی را در داخل پاکستان در کنترول دارد و از آنجا عملیات‌ خود را طرح و اجرا می‌کند.

رییس ستاد ارتش وزارت دفاع در این برنامه تاکید کرد که پاکستان هیچ مدرکی درباره حضور تی‌تی‌پی در افغانستان ارایه نکرده و پاکستان ثبوتی ندارد که این گروه در افغانستان حضور دارد و از خاک افغانستان عملیات خود در پاکستان را طرح و اجرا می‌کند.

این مقام وزارت دفاع افزود که امارت اسلامی اجازه نمی‌دهد تی‌تی‌پی از خاک افغانستان علیه پاکستان دست به عملیات بزند.

او در مورد نقض حریم‌‌ هوای کشور از سوی بعضی کشورها گفت که در سال‌های گذشته حریم هوایی افغانستان بارها نقض شده و مقام‌های ا.ا در تلاش است تا از راه‌های دیپلوماتیک مانع ادامه آن شود.

فطرت افزود که این وزارت روی این موضوع کار نموده و در آینده نزدیک حریم هوایی افغانستان به طور کامل در کنترول ا.ا خواهد بود.

این مقام وزارت دفاع در مورد درگیری مرزی با مرزبانان کشورهای همسایه گفت به‌دلیل تخطی از سوی کشورهای همسایه، هر از گاهی درگیری صورت می‌گرفت و نیروهای امنیتی ا.ا مجبور بودند به آن پاسخ بدهند.

به گفته‌ی فطرت، تلاش شده این درگیری‌ها از طریق کمیته‌ها و مراکز هماهنگی ایجاد شده، در زودترین فرصت مهار شوند.

او گفت که در سال گذشته این درگیری‌ها کمتر بوده و قرار است در سال آینده به صفر برسد.

فطرت در مورد ارتش افغانستان گفت که ارتش کشور از یک صد هزار آغاز شده و اکنون به بیش از ۱۸۰ هزار نفر رسیده و قرار است ارتش ا.ا مطابق نیاز از دوصد هزار نفر هم بیشتر شود.

مسوولان وزارت دفاع در این برنامه می‌گویند که اکمال سلاح، تخنیک محاربوی و تجهیزات نظامی، اجرای عملیات در هفت زون امنیتی کشور، انکشاف ظرفیت‌های اردوی اسلامی ملی، ارتقای قابلیت‌های استخباراتی اردوی اسلامی ملی و تامین هماهنگی با ارگان‌های دفاعی و امنیتی کشور، ترتیب و بازنگری اسناد تقنینی، اصلاح ساختارها، اعمار تاسیسات، و فراهم ساختن تسهیلات لوژستیکی، صحی و مراقبتی، از اولویت‌های اولیه این وزارت در سال پسین می‌باشد.