آژانس-افغان-خبر

سرویس : فرهنگی | کد خبر : 30951 | تاریخ : 1403/06/24-14:20:17 |پرینت

کابل و تاشکند در صنعت گردشگری همکاری می‌کنند

کابل-و-تاشکند-در-صنعت-گردشگری-همکاری-می‌کنند
وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی‌  افغانستان می‌گوید که خیرالله خیرخواه سرپرست این وزارت در حاشیه‌ی نشست(اتحاد فرهنگ‌ها) در شهر سن‌پیترزبورک با آزاد‌بیک اف وزیر فرهنگ ازبیکستان دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت امروز (شنبه، ۲۴ سنبله) در برگه‌ی ایکس نوشته که آقای خیرخواه، در این دیدار از اراده جدی افغانستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی میان افغانستان و ازبیکستان سخن گفته و روی تقویه روابط فرهنگی، رشد صنعت گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ ا.ا گفته که افغانستان و ازبیکستان اشتراکات مذهبی، تاریخی و فرهنگی دارد که برای دو کشور اهمیت دارد.

 وی همچنان بر تقویت و رشد صنعت گردشکر میان دو کشور تأکید کرده افزود، گردشگری نقش کلیدی در توسعه و تحکیم روابط، میان افغانستان و ازبیکستان دارد.

به گفته‌ی خیرخواه، پس از چهار دهه جنگ در افغانستان، این کشور دارای امنیت بوده و فرصت مناسبی برای رشد صنعت گردشگر داخلی و خارجی در مساعد گردیده.

 او برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در کابل و تاشکند را در راستای معرفی فرهنگ هر دو کشور مهم عنوان نمود.

سپس آقای آزادبیک اف وزیر فرهنگ ازبیکستان، در جریان صحبت‌شان بر روابط فرهنگی و سیاسی بین دو کشور سخن گفت، افزود: اکنون فرصت مناسب برای روابط، بین افغانستان و ازبیکستان ایجاد گردیده، تاکید کرد تا روابط میان دو کشور بیشتر از پیش تقویت گردد.

 وی از همکاری همه جانبه کشورش در راستای شریک‌سازی تجارب صنعت گردشگری وعده سپرده، افزود: سیاحت همکاری و دوستی را تحکیم می‌بخشد و پیشرفت در صنعت توریزم سبب تقویت اقتصاد می‌گردد.

در اخیر هر دو طرف بر تبادل افکار و تجارب در عرصه توریزم میان دو کشور تأکید نموده و نقش گردشگری را در توسعه و تحکیم روابط فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور مهم عنوان نمودند.