آژانس-افغان-خبر

سرویس : اجتماعی | کد خبر : 30953 | تاریخ : 1403/06/24-15:17:16 |پرینت

میلیون‌ها افغان از کمک‌های هلال احمر مستفید شدند

میلیون‌ها-افغان-از-کمک‌های-هلال-احمر-مستفید-شدند
مسوولان جمعیت هلال احمر افغانی می‌گویند که در یک ساله گذشته به بیش از یک میلیون نفر آسیب دیده‌ ناشی از حوادث طبیعی، کمک‌های نقدی و خوراکی توزیع نموده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مدثر همراز، سخنگوی جمعیت هلال احمر افغانی امروز ( شنبه، ۲۴ سنبله) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در جریان یک سال گذشته ۱ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۳۶ نفر آسیب دیده‌گان ناشی از حوادث طبیعی و افراد نیازمند، کمک‌های نقدی، خوراکی و غیر خوراکی دریافت نمودند.

همراز افزود که در این مدت ۵ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۳۳۲ نفر از خدمات صحی مستفید شده که در این میان ۲ هزار و ۲۱۲ طفل مصاب به سوراخ قلب شامل می‌باشد.

او بیان داشت که بر اساس فرمان رهبری ا.ا به تعداد ۱۱۶ هزار و ۲۵۹ گدا از سراسر کشور جمع‌ آوردی شده که از این میان به تعداد ۳۰ هزار و ۵۴۳ نفر مستحق شناخته شده و ماهانه از سوی این نهاد کمک‌های نقدی دریافت می‌نمایند.

به گفته‌ی همراز، در جریان یک سال گذشته، به طور مجموعی مبلغ ۵۳ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۸۱۲ افغانی به گداها کمک توزیع شد.

این مقام جمعیت هلال احمر افغانی تاکید کرد که در جریان یک سال گذشته به تعداد ۲۴ هزار فامیل بی‌سرپرست در کشور از سوی این نهاد مبلغ ۲۰۴ میلیون افغانی کمک‌های نقدی دریافت نموده‌اند.

سخنگوی این نهاد گفت که در مدت یک سال پسین برای بیش از ۲۲ هزار و ۷۳۵ متضرر ناشی از سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر در ولایت بغلان کمک‌های بشر دوستانه توزیع نموده است.

در همین رابطه، عبداللطیف ثابت، معاون عملیاتی جمعیت هلال احمر افغانی در این برنامه گفت که این نهاد از ۴۶ شفاخانه ثابت، ۳۶ کلینیک فرعی، ۶۵ تیم صحی اضطراری، ۳۶ تیم سیار صحی و ۴۵ کمپ صحی معافیت کتلوی برای شهروندان کشور خدمات صحی عرضه نموده‌اند.

ثابت افزود که این نهاد از طریق ۵ پرورشگاه در کابل، بلخ، قندهار، ننگرهار و هرات برای یک هزار و ۴۹۵ افراد بی‌سرپرست کمک توزیع نموده و تحت مراقبت قرار گرفت.

او بیان داشت که در جریان یک سال پسین به تعداد ۸ هزار و ۱۱۰ زن بیوه در این پرورشگاه‌ها در بخش‌های خیاطی، گلدوزی، قالین، گلیم بافی و صنایع دستی آموزش‌های حرفه‌ای دیده‌اند.

شفیق احمد ریان، رییس دفتر جمعیت هلال احمر افغانی در این برنامه گفت که در یک سال گذشته، زمینه فراگیری تعلیمات دینی و آموزش کمپیوتر برای ۵۴ هزار و ۸۷۹ دختر و پسر در ۳۵ مرکز تعلیمی این نهاد فراهم شده و نیز ۱۹ نفر به منظور معالجه به کشور آلمان فرستاده شده که پس از تکمیل معیاد تداوی دوباره به کشور برگشته اند.

ریان افزود که در این مدت به تعداد ۳ هزار و ۶۴۹ نفر عضویت این نهاد را دریافت نموده و در جریان این مدت، برای رضا کاران و کارکنان این اداره ورکشاپ‌های مختلف دایر شد.

مسوولان این نهاد گفتند که در یک سال پسین یک باب پرورشگاه در زون شمال شرق کشور اعمار گردیده و نیز سیستم برق سولری در نماینده‌گی‌های بامیان، بغلان، میدان وردک، لغمان، کاپیسا، پروان، سمنگان، سرپل و جوزجان به هزینه ۴.۵ میلیون افغانی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.