آژانس-افغان-خبر

سرویس : صحت و سلامت | کد خبر : 30981 | تاریخ : 1403/06/26-16:01:25 |پرینت

قطر در افغانستان شفاخانه ۴۰۰ بستر می‌سازد

قطر-در-افغانستان-شفاخانه-۴۰۰-بستر-می‌سازد
وزارت صحت عامه امارت اسلامی افغانستان اعلام کرده که قرار است قطر یک شفاخانه ۴۰۰ بستر در عینو مینه قندهار اعمار کند.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت امروز (دوشنبه، ۲۶ سنبله) با نشر بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار نورجلال جلالی، سرپرست وزارت صحت‌عامه، با یوسف عبدالله المهندی و مردف القاشوطی، نماینده‌گان قطر در کابل، خبر داد.

اعلامیه به نقل از نماینده‌گان قطر گفته‌اند که این کشور در آینده نزدیک شفاخانه حوزوی میرویس در قندهار را توسعه خواهد داد.

همچنان این وزارت در خبرنامه‌ای دیگری گفته است که نشست کمیته تخنیکی به خاطر ایجاد طرح تقویت سیستم صحی در شفاخانه‌های تخصصی وثالثی تحت رهبری محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‍ عامه، با اشتراک رییسان این وزارت، مشاورین دفترمقام، نماینده دفتر آی سی آر سی و نماینده گان ادارات مختلف راه اندازی شد.

در این نشست ریاست شفاخانه های تخصصی وثالثی، تدارکات، منابع بشری و ریاست مالی در پرزنتیشنی به اشتراک کننده گان چالش‌ها و راه های حل ادارات خود را تشریح نمودند.

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی، چند گروپ فرعی را در بخش مالی، تدارکات، منابع بشری، بهبود عرضه خدمات در شفاخانه‌ها، بخش تخصص و سکتور خصوصی تعیین نمود تا طرح های خود را به خاطر بهبود تقویت سیستم صحی در شفاخانه تهیه نمایند که بعد از جمع آوری همه طرح‌ها، یک طرح جامع و واحد تهیه و بعد از تایید مورد اجرا قرار گیرد.