آژانس-افغان-خبر

سرویس : ولایات | کد خبر : 30985 | تاریخ : 1403/06/27-08:17:01 |پرینت

 جوزجان؛ مکتبی به هزینه‌ای ۲۴ میلیون افغانی ساخته شد

 جوزجان؛-مکتبی-به-هزینه‌ای-۲۴-میلیون-افغانی-ساخته-شد
وزارت امور مهاجرین می‌گوید که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با هماهنگی این وزارت یک باب مکتب را با هزینه‌ی ۲۳میلیون و ۹۴۵هزار افغانی در قریه کشکک ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان اعمار نمود.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت در ایکس نوشته که عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاحرین و عودت کنندگان در مراسم افتتاح این مکتب گفته که کشور و مردم افغانستان بعد از روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی همه روزه در حال رشد و انکشاف هستند.

به گفته مسولان، ساختمان این مکتب شامل ۸صنف درسی، یک صنف کمپیوتر، یک اتاق لابراتوار، ۴اتاق اداری، ۷باب سرویس بهداشتی، یک اتاق محافظ،۴۵۰متر دیوار محافظوی، سیستم برق سولری، ساحه سبز، یک حلقه چاه عمیق، ذخیرگاه آب، زمین بازی، میز، چوکی و سایر تجهیزات می باشد که هزینه آن نزدیک به ۲۴میلیون افغانی شد.

راشد افزود فرزندان مردم افغانستان در حال فرگیری تعلیم هستند و ساخت مکاتب در سراسر افغانستان جریان دارد همچنان تصریح کرد، باید از این مکاتب باید استفاده خوب شود.

از سویی هم قاری گل حیدر شفق، والی ولایت جوزجان در این برنامه، ساخت و ایجاد مکاتب در کشور را یک امر مهم خوانده افزوده، باید دانش‌آموزان از دوره مکتب و ظرفیت‌های آن خوب استفاده کنند چون آنان آینده سازان این سرزمین هستند.