آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 30988 | تاریخ : 1403/06/27-09:06:01 |پرینت

مأموریت سفیر ازبیکستان در افغانستان پایان یافت

مأموریت-سفیر-ازبیکستان-در-افغانستان-پایان-یافت
ریاست‌الوزرای امارت اسلامی اعلام کرده که مأموریت یادگار خواجه شادمانوف، سفیر ازبیکستان در افغانستان پس از ۱۲ سال پایان یافت.

به گزارش افغان نیوز؛ ارگ در اعلامیه‌ای روز (دوشنبه، ۲۶ سنبله) نوشته، یادگار خواجه شادمانوف، سفیر ازبیکستان با عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا دیدار «تودیعی» انجام داده است.

بر اساس اعلامیه، در این دیدار یادگار خواجه شادمانوف که پس از دوازده سال ماموریت اش به عنوان سفیر در افغانستان پایان رسید، از روابط نیک امارت اسلامی افغانستان با کشورش ابراز خرسندی نموده، گفت که طی مدت ماموریت خویش در این کشور تلاش نموده تا روابط دو جانبه در عرصه‌های مختلف بیشتر تقویت و گسترش یابد.

خواجه شادمانوف با اشاره به اینکه دولت ازبیکستان خواهان گسترش روابط اقتصادی و تجارتی با افغانستان است، افزود که تاجران و سرمایه‌گذاران کشورش در بخش‌های مختلف به‌خصوص استخراج معادن و انرژی در افغانستان آماده سرمایه‌گذاری می‌باشند.

در همین رابطه آقای حنفی، از کارکردهای خواجه شادمانوف در راستای ارتقای روابط دو کشور در بخش‌های مختلف قدردانی کرد و برای وی در ماموریت‌های بعدی آرزوی موفقیت نمود.

معاون اداری ریاست الوزرا با یادآوری روابط دیرینه تاریخی، فرهنگی و اقتصادی میان افغانستان و ازبیکستان، بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کرد.

حنفی، گفت که امارت اسلامی از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف در افغانستان استقبال نموده و تسهیلات لازم را برای تاجران و سرمایه‌گذاران فراهم می‌نماید.