آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 31018 | تاریخ : 1403/06/28-15:26:08 |پرینت

محمدوف بر برقراری روابط با ا.ا تاکید کرد

محمدوف-بر-برقراری-روابط-با-ا-ا-تاکید-کرد
سردار بردی محمدوف، رییس‌جمهور ترکمنستان در نشست «کشورهای آسیای میانه و آلمان» که در شهر آستانه برگزار شد، از جهان خواست تا با ا.ا روابط دیپلماتیک برقرار کند.

به گزارش افغان نیوز؛ در دومین نشست کشورهای آسیای میانه و آلمان که روز سه‌شنبه (27 سنبله) در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد، سران کشورهای آسیای میانه و اولاف شولتز، نخست‌وزیر آلمان حضور داشتند.
در این نشست که به هدف گفتگو پیرامون روابط اقتصادی بین کشورهای آسیای مرکزی و آلمان دایر گردیده بود، در مورد افغانستان نیز بحث شد.
سردار بردی محمدوف، رییس‌جمهور ترکمنستان در این نشست از جامعه جهانی خواست تا افغانستان را به یک کشور صلح‌‌آمیز و شریک اقتصادی ارزشمند مبدل کند.
از سوی دیگر، نخست‌وزیر آلمان در این نشست با اشاره به محدودیت‌های گسترده ا.ا علیه زنان افغانستان، وضعیت کشور را «غیرقابل تحمل» و «ناامیدکننده» خواند.
سولتز گفت: «آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد، غیرقابل تحمل است. برای ما روشن است که این دولت به‌طور نامشروع روی کار آمده است و در حال حاضر تحولات زیادی در این کشور در حال وقوع است که بسیار ناامیدکننده است.»
این در حالی است که رییس‌جمهور ترکمنستان بر اهمیت برقراری روابط دیپلوماتیک با ا.ا تاکید کرد.
کشورهای آسیای مرکزی ازجمله کشورهایی بودند که تغییرات سیاسی افغانستان در آگوست 2021، روابط آن‌ها را با ا.ا دچار تغییرات جدی نکرد.