آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 31060 | تاریخ : 1403/07/02-07:36:27 |پرینت

دیپلمات‌های خارجی در پاکستان مورد حمله قرار گرفتند

دیپلمات‌های-خارجی-در-پاکستان-مورد-حمله-قرار-گرفتند
رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که از اثر انفجار در مسیر دیپلمات‌های خارجی در پاکستان؛ یک پولیس کشته و چهار پولیس دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ جیونیوز، روز (یک‌شنبه، ۱ میزان) گزارش کرده که براثر انفجار ماین در مسیر کاروان دیپلمات‌های خارجی در منطقه‌ی سوات ایالت خیبرپختونخوا این کشور، دست‌کم یک افسر پولیس پاکستان کشته و چهار پولیس دیگر زخم برداشته اند.

این انفجار در مسیر برگشت دیپلمات‌های خارجی از یک نشست اقتصادی در منطقه‌ی «منگورا»، رخ داده و در آن به دیپلمات‌ها آسیبی نرسیده است.

با این حال، پولیس پاکستان تأیید کرد که این کاروان شامل ۱۱ دیپلمات، سفیران روسیه، ایران، تاجیکستان، قزاقستان، پرتغال، اتیوپیا و اندونیزیا و سایر دیپامات‌های دیکر بوده‌‌اند.

بر اساس گزارش، پولیس پاکستان این کاروان را همراهی می‌کردند و انفجار ماین کنترل از راه دور، موتر حامل آنان را هدف قرار داد.

تا اکنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته اما؛ به گفته‌ای پوایس پاکستان بیشتر چنین حملات از سوی طالبان پاکستانی (تی تی پی) در این کشور انجام می‌شود.

در همین رابطه، آصف‌علی زرداری، رییس‌جمهور پاکستان ضمن محوم این حمله، آن را به «عناصر ترور‌یستی» نسبت داد.

وزارت خارجه‌ی پاکستان همچنان این حمله را محکوم کرده و گفته که چنین اقداماتی پاکستان را از تعهدش به مبارزه با تروریزم باز نمی‌دارد.