آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 31091 | تاریخ : 1403/07/04-09:09:24 |پرینت

سفیر روسیه منجمد‌شدن سرمایه افغانستان را ظالمانه خواند

سفیر-روسیه-منجمد‌شدن-سرمایه-افغانستان-را-ظالمانه-خواند
دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل در دیدار با مطیع‌الحق خالص، رییس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست گفت، منجمد شدن سرمایه‌ ملی مردم افغانستان و کمک‌های بشردوستانه جهان از سوی امریکا و سایر کشورها، ظالمانه است.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره ملی محیط زیست ا.ا در اعلامیه‌ای‌ نوشته که آقای ژیرنوف از نگرانی افغانستان مبنی‌ بر دعوت نشدن نمایندگان امارت اسلامی در کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی گذشته حمایت کرد و افزود، روسیه به ادامه کمک‌های خود به افغان‌ها متعهد است.

دو طرف همچنان در این دیدار بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف به‌ويژه در بخش محیط زیست و مبارزه با تغییرات اقلیمی تأکید کردند.

این اداره در اعلامیه دیگری نیز گفته که خالص، با اندریکا رتواتی، سرپرست دفتر بشردوستانه ملل متحد و معاون یوناما در افغانستان و هیأت همراهش دیدار کرد.

بر بنیاد اعلامیه، آقای خالص در این دیدار گفته که افغانستان از اثرات بد تغییرات اقلیمی آسیب بیشتر دیده است.

به گفته‌ی او باران‌های غیر موسمی، رویدادهای‌ طبیعی و سیلاب‌های ویرانگر در کشور از نمونه‌های بارز تغییرات اقلیمی به‌شمار می‌رود.

از سوی هم، اندریکا رتواتی، از ادامه کمک و همکاری در زمینه مسایل مربوط به تغییرات اقلیمی با افغانستان اطمینان داده و گفته که تلاش می‌کند تا زمینه‌ی اشتراک نمایندگان افغانستان در کنفرانس‌های جهانی محیط زیستی را فراهم ‌‌کند.

سرپرست دفتر بشردوستانه ملل متحد و معاون یوناما، افزود تلاش می‌کند تا جهان را برای از سرگیری پروژه‌های تعلیق‌شده در افغانستان قانع کند.