آژانس-افغان-خبر

سرویس : بین الملل | کد خبر : 31133 | تاریخ : 1403/07/07-10:21:07 |پرینت

سفارت افغانستان در لندن بسته شد

سفارت-افغانستان-در-لندن-بسته-شد
رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده اند که سفارت افغانستان در لندن به درخواست وزارت خارجه بریتانیا رسماً بسته شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری فرانسه روز جمعه (6 میزان) نوشت که بر روی دروازه ورودی سفارت افغانستان در لندن تابلویی با این مضمون نصب شد: «سفارت و کنسولی مسدود است.»

از سوی دیگر، بی‌بی‌سی نوشته است که پرچم سه‌رنگ افغانستان اما از فراز ساختمان سفارت پایین آورده نشده و قرار است همچنان باقی بماند.

به نوشته بی‌بی‌سی، بریتانیا در مورد واگذاری سفارت افغانستان به حکومت فعلی افغانستان تاکنون تصمیم نگرفته است.

پیشتر زلمی رسول، نماینده دولت پیشین افغانستان در برگه ایکس خود خبر داد که «به درخواست کشور میزبان» این سفارت رسماً از تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ تعطیل خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه اما نوشته که وزارت خارجه بریتانیا ادعاها مبنی بر بسته‌شدن سفارت به دلیل فشار دولت این کشور را رد کرده است.

به نوشته این رسانه، یکی از سخنگویان وزارت خارجه بریتانیا گفته است که سفارت افغانستان در لندن خودش تصمیم گرفت دروازه خود را ببندد و کارمندان خود را برکنار کند.

گفتنی است که بریتانیا ا.ا را به عنوان حکومت قانونی افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد و روابط دیپلماتیک رسمی با آن برقرار نکرده است.


وزارت خارجه ا.ا پیشتر ارایه خدمات کنسولی نمایندگی‌های افغانستان در چند کشور اروپایی از جمله بریتانیا را، به دلیل عدم پیروی این نمایندگی‌ها از این وزارت، بی‌اعتبار اعلام کرده بود.