آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 3114 | تاریخ : 1396/01/06-15:48:26 |پرینت

محاکمه سه عضو ارشد پیشین وزارت شهرسازی ومسکن

محاکمه-سه-عضو-ارشد-پیشین-وزارت-شهرسازی-ومسکن
سه عضو ارشد پیشین وزارت شهرسازی و مسکن که متهم به اختلاس ملیون‌ها دالر در آن وزارت بودند، در کابل به میزمحاکمه کشیده شدند.

به گزارش افغان نیوز: محمد نواز بخت‌یار رییس پیشین تصدی خانه‌سازی، محمد امین قانع مشاور پیشین مالی و اداری وزارت شهرسازی، و سید امین سادات مسؤول مالی و انسجام افرادی هستند که دادگاه‌شان آغاز گردیده‌است.

این سه‌تن نزدیک به دوسال پیش به اتهام حدود یک ملیارد دالر امریکایی فساد در وزارت شهرسازی و مسکن، با روی‌کارآمدن رهبری جدید وزارت به دادگاه معرفی گردیدند.

این سه تن، از سوی وزارت شهرسازی و مسکن در پیوند به اختلاس به دادگاه معرفی گردیدند و وظیفه‌شان به حالت تعلیق درآمده است.

آنان که هم‌زمان از سوی دادستانی کل ممنوع‌الخروج نیز اعلام گردیده بودند، از کابل فرار نموده و تلاش داشتند از راه ولسوالی شغنان بدخشان وارد تاجیکستان گردند که توسط پولیس سرحدی و مردم محل شناسایی گردیده و دوباره گرفتار شدند.

اما افراد شامل در این پرونده تنها این سه‌نفر نبودند، بلکه احمدشاه همت رییس شهرسازی، گل رحیم زیارمل رییس پلان و پالیسی و محمد امین امین رییس املاک و اسکان وزارت شهرسازی نیز در این خصوص متهم شناسایی شده بودند.

این در حالیستکه سال گذشته ادارۀ عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری چندین تن از افراد دیگر از مقام‌های ارشد دولتی را نیز در پیوند به فساد محاکمه کردند.