آژانس-افغان-خبر

سرویس : سیاسی | کد خبر : 31179 | تاریخ : 1403/07/10-15:15:49 |پرینت

تکل به قمی: ا.ا به تمام مردم به دید رعیت می‌نگرد

تکل-به-قمی-ا-ا-به-تمام-مردم-به-دید-رعیت-می‌نگرد
حافظ ضیاءاحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان می‌گوید، امارت اسلامی تمام افغان‌ها را منحیث رعیت خود می‌پندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای تکل این سخنان را امروز (سه‌شنبه، ۱۰ میزان) در ایکس خود گفته و افزوده که و هیچ‌کس اجازه برخورد تبعیض‌آمیز با آنان را ندارد.

این واکنش سخنگوی ا.ا در حالی بیان می‌شود که قمی گفته که مسدود ماندن درهای آموزش به روی دختران در افغانستان منجر به مهاجرت گسترده شده و اکنون نزدیک به شش میلیون افغان در ایران زندگی می‌کنند.

او همچنین به مردم افغانستان توصیه کرده است که به ایران مهاجرت نکنند و تاکید کرده که باید در داخل افغانستان زمینه‌های کار، تحصیل و درمان برای افغان‌ها فراهم شود.

به گفته آقای قمی: «حکومت سرپرستی (امارت اسلامی) هنوز نتوانسته است میز مذاکرات را چنان هموار سازد و آرایش دهد که بتواند بر روی آن بنای یک گفتگوی راهبردی را بگذارد.»

وی ادعا کرده که دیپلومات‌های کشور‌های منطقه در جریان سفر‌شان به کابل یا قندهار از سوی مقام‌های حکومت سرپرست در سطح مورد انتظار پذیرفته نمی‌شوند.

حسن کاظمی قمی گفته که نباید تنها در برسابر داعش موضع گرفت، بلکه باید در برابر دیگر گروه‌هایی که امنیت همسایه‌های افغانستان را تهدید می‌کنند نیز اقدام شود.